👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hoi ik heb een transporter 24 diesel waarvan de afgelopen week de gasolie meter een eigen leven is gaan leiden, zo staat hij op vol en dan rijdende voort gaat hij naar een halve tank en vervolgens naar leeg.en dan in eene gaat hij weer werken.
ik heb er inmiddels al twee keer een ander tankelement ingezet met het zelfde resultaat,ook heb ik al een extra massadraad aan gezet.
kan het zijn dat het in de printplaat van de km teller zit???
alvast bedankt gr gerard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
dit probleem is me bekend,als je temp.meter de zelfde kuur geeft dan kan je het verhelpen zie vervolg in de printplaat zit een transistor(wij noemen hem de man met 3poten) die de spanning van 12v naar 9v brengt en die komt los te zitten. Je kan het herstellen door de bevestigings punten terug te solderen(voor zijde en achter zijde controleren) let op het is gevoelig materiaal.
Als het enkel je brandstofmeter is dan kan je uw vloter D.M. en hem manuweel bedienen zo kan je zien wat de meter normaal zou moeten aanduiden. Inderdaad je vlotter is moeilijk te bereiken.
Je kan in dit geval de weerstands waarde navragen (v.a.g daeler)bij vol en leeg en zo zelf tussen de bedrading aan de kant van je tank een weerstand tussen plaatsen en nazien of je meter vol of leeg aan duid. Doe hij het niet dan moet je bedrading eens uitmeten die van vlotter naar tellerblok gaat enkel nameten met ontkoppelde batterij en ontkoppel je fiche aan de tellerblok en zo kan je de weerstand meten tussen die draad naar de vlotter is die goed dan is je print plaat (die gaat nogal veel stuk) stuk ofwel je meter(die heb je al vervangen).Kurt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar