close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Te rijk mengsel op benzine, goed op LPG

Bouwjaar: 1994

1.8 ABS motor met Bosch monopoint injectie.

Ik heb geen luxe meetapparatuur maar meet de Lambdawaarde (in mV) direct op de sensor.
Bij rijden op benzine:
stationair: continu ca 800 mV (dus te rijk)
> 3000 rpm: nu pas begint het voltage te pendelen tussen ca 300-800 mV

Bij rijden op LPG:
zowel stationair als belast: continu pendelend

Op benzine rijdt de auto dan ook erg slecht. Lambdasonde lijkt mij Ok, wat kan de hoge lambdawaarde op benzine verklaren?

Geplaatst door

uibeltje (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij betekent een hoge lambda spanning een luchtoverschot, dus te arm. Veel gasinstallaties neppen de ECU door de lambda spanning continu te laten pendelen.
Er kan een probleem zijn met de brandstofdruk, brandstofpomp?
Drukregeling in de injector? Gaat hij beter lopen als je de retourleiding dichtknijpt?

richard9681 0

19 jaar

Voor zover ik weet betekent een hoge lambdaspanning juist een te rijk mengsel. Misschien dat andere mensen hier meer duidelijheid over kunnen geven?

De gascomputer nept inderdaad de ecu door continu een pendelend signaal aan te bieden zodra de motor op LPG loopt. Op benzine wordt de werkelijke lambdawaarde gebruikt.
De waarde die ik meet zijn echter direct op de sonde gemeten en zijn dus niet afkomstig van de gascomputer.

Drukregeling zou nog een probleem kunnen zijn, ik zal je tip van de retourleiding proberen. In ieder geval wil ik het brandstoffilter vervangen (er wordt immers erg weinig op benzine gereden en de benzine is vaak redelijk oud). Ik heb al een bus injectorreiniger toegevoegd, hierna heb ik de tank nog niet leeg gereden, of dit helpt weet ik dus nog niet.

uibeltje 0

19 jaar

Je hebt gelijk van die lambda spanning, ik haalde de lambda spanning en lambda waarde door elkaar, kan gebeuren.

richard9681 0

19 jaar

Bij VW met TBI beste tijdens het rijden op LPG de lambda signaaldraad(Zwart aan Bosch sonde op uitlaat) met relais onderbreken. Dit ter voorkoming dat benzine-ecu wegleert.
Voor resetten ECU de accupool enige tijd losnemen en nogmaals regeling van lambda controleren.

gazzy 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.