auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: te snel rondstarten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 90 pk

Na ongeveer 5 omwentelingen normaal starten begint de motor zeer snel rond te starten precies of er is geen compressie !

Dit gebeurd niet altijd en als het gebeurd en je start 3 a4 keer krijg je de auto toch aan de praat.......soms

Geplaatst door

dirk tinck +0
badge

al 17 jaar lid

Reacties

Is het niet gewoon zo dat hij net wel/niet wil aanslaan?
Of zou het iets met de oliedruk kunnen zijn (te weinig/geen druk,stoters lopen leeg,geen kleppen open).

ricky +10
badge

17 jaar

Er is werkelijk een verandering hoorbaar tijdens het starten,vanaf de motor sneller begint te draaien ligt hij ook veel rustiger,hij schudt dan ook zo niet meer.

Ik had ook al in de richting van oliedruk gedacht,maar ik dacht te veel oliedruk zodat de stoters opgepompt worden ??

dirk tinck +0
badge

17 jaar

"Ik had ook al in de richting van oliedruk gedacht,maar ik dacht te veel oliedruk zodat de stoters opgepompt worden ??"
Dat zou ik ook als eerste onderzoeken, lijkt er verdacht veel op.
Oiram.

kan zijn dat er verkeerde(te dikke)olie inzit
zet m warm weg en de stoters lopen leeg
als je dan koud start blijven de kleppen dicht en staat ie tegen de compressie te stampen
en door dat starten gaan ze open door de olie druk en blijven dan gedeeltelijk openwaardoor je met mindercompressie start
en dat KAN een probleem geven met aanslaan
gooi er maar een 5 w 40 in

CARS&MOTORS +0
badge

17 jaar

Vandaag motorcarter gedemonteerd en ook de oliepomp,overdrukventiel zat niet vast (kegel)

Ik heb wel gezien bij het vervangen van het oliefilterelement,dat de behuizing vol olie stond,bijna tot aan de rand.
heb ik bij mijn weten nog nooit gezien , filter zag er ook gezwollen uit
Misschien filter verstopt?en daardoor te veel oliedruk?

alles proper gemonteerd en nieuwe olie ingedaan.afwachten maar !!

dirk tinck +0
badge

17 jaar

is dit een diesel tdi

heb dit vaker meegemaakt
zo goed als geen compressie na een paar omwentelingen
als je de slang van luchtfilter naar inl spruitstuk volgt kom je bij een inl lucht klep
lijkt op gasklep huis zit een soort gasklep in deze zit op bepaalde momenten vast zo krijg de motor geen lucht en lijkt het erop dat hij geen compressie heeft deze schoon en gangbaar maken en het probleem is op gelost

succes

pkre10 +0
badge

17 jaar

[quote=pkre10]is dit een diesel tdi[/quote]
Ja. het is een diesel TDI.
Sterker nog, het staat er zelfs bij vermeld...

Santa +0

17 jaar

[quote=Santa][quote=pkre10]is dit een diesel tdi[/quote]
Ja. het is een diesel TDI.
Sterker nog, het staat er zelfs bij vermeld...[/quote]
weer een goede opmerking van santa.... alleen heeft pkr wel gelijk, egr klep blijft vaak plakken

boogie1379 +0

17 jaar

maar dan nog zal dit geen invloed op de compressie hebben lijkt mij

CARS&MOTORS +0
badge

17 jaar

[quote=boogie1379][quote=Santa][quote=pkre10]is dit een diesel tdi[/quote]
Ja. het is een diesel TDI.
Sterker nog, het staat er zelfs bij vermeld...[/quote]
weer een goede opmerking van santa.... alleen heeft pkr wel gelijk, egr klep blijft vaak plakken[/quote]
Perfect opgemerkt, echter een "plakkende" EGR-klep is hier al zooooooo vaak genoemd/behandeld.....

Maar heeft pkre=10 het wel over hetzelfde als jij, Boogie.....?

Zoals Jerry OOK al opmerkt: een EGR die van invloed is op de compressie.....??

Je zult wel gelijk hebben: ouwe Santa heeft de ballen verstand van auto's......
Leg mij die werking van "jouw" EGR-klep dan maar eens uit. Misschien steek nog eens iets op van zo'n exclusieve autokenner als jij, Boogie!

I.p.v. mij mailtjes te sturen zou je misschien ook gewoon de zoek-functie kunnen gebruiken....

Schelden siert je niet, je taalgebruik nog minder.....

Santa +0

17 jaar

Heb wederom je mailtje ontvangen, Boogie 1379.

Gaarne een wat duidelijkere uitleg alhier, want, zoals jij al opmerkte, heb ik "de ballen verstand van auto's" en daarom laat ik mij als "kneus" dan ook altijd graag uitgebreid voorlichten door mensen die het veel beter weten.....

(Uiteraard willen de overige lezers ook heel graag weten waar ouwe Santa hier nou de fout in gaat, dus leef je uit..)

Daarom gaat Ouwe Santa voor de zoveelste keer nog maar eens in de boeken om trachten uit te vogelen hoe een EGR-klep in staat is om de compressie in de cilinders weg te nemen....
Want DAAR hebben we het toch over, Boogie, de EGR-klep (dus GEEN smoorklep of gasklep of klepperklep)..?

Ho ho ho, maak me gek......!?

[url=http://img253.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img253.imageshack.us/img253/9150/...[/img][/url]

Omdat je in je mails zo zelfverzekerd bent van je gelijk en IK (volgens jou) als "kneus" "de ballen verstand van auto's heb", bied ik je alvast mijn excuses aan voor mijn foute denkwijze betreffende de werking en effecten van een EGR-klep........

Tevens bied ik je mijn excuses aan voor het feit dat ik op deze site wel eens wat tik, hetgeen uiteraard altijd overbodig en inhoudsloos is.
Helaas is er tot op heden nog geen "lager niveau" dan de term PARTICULIER, dus DAT kun jij mij NIET kwalijk nemen!

Uiteraard verwacht IK na die denigrerende uitspraken van jou over mij, nu WEL een tomeloze inzet en een stortvloed van technische know-how van JOUW KANT waarmee iedereen direct uit de voeten kan en elk probleem goedkoop kan gaan oplossen, want daar is deze site in eerste instantie groot mee geworden!!

Simpeltjes diagnosticeren dat EGR-kleppen "vaak blijven plakken" zit nog wat onder MIJN niveau...

En leef je anders ff uit op deze site:
http://www.scheldmachine.nl/

Santa +0

17 jaar

Santa

Eigelijk zou je die mailtjes met zijn bijdragen eens hier moeten plaatsen.

Gr. paul

P. Kelder +0
badge

17 jaar

ja
dan leren wij er tenminste ook wat van
kan ik misschien nog simpeler gaan denken(minder hoofdpijn)

CARS&MOTORS +0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.