Wij hebben hier een Vw Golf 4 staan van bouwjaar 2000.
De auto had de storing Ölsensor werkstatt.. We hebben hierover geinformeerd, en het kon aan zekering nummer 5 liggen.
We hebben gekeken en inderdaad het lag hierhaan, na het vervangen van de zekering was de foutcode ölsensor werkstatt verdwenen.
Maar .....
Op het moment van plaatsen van de zekering vallen de temp meter en de benzine meter dood in de hoek.
We hebben hem daarna uitgelezen, en nu blijkt dat hij de buiten temp niet meer kan meten, de Koelvloeistof temp niet meer kan meten, en het benzine niveau ook niet meer kan registreren, dit alles doordat er een onderbreking in de + zou zitten.
Op het moment dat we de zekering weer verwijderen beginnen deze functies weer langzaam tot leven te komen??
maar dan komt de storing ölsensor werkstat weer terug.
Wie heeft dit een keer meegemaakt en weet wat je er tegen moet doen..
- Radio is al uitgebouwd
- Printplaat van de teller is al bekeken, en er is niks op door gebrand ( Andere teller geprobeerd, deze vertoont precies hetzelfde bij het plaatsten van de zekering)
- Accu polen tegen elkaar aan
Wie kan helpen, we weten het niet meer met deze auto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ken het probleem niet, maar ik zal de Ölsensor werkstatt (denk peilsensor) stekker loshalen en kijken of dan het probleem weg is. Zo ja.....nieuwe peilsensor.
Hebben we al gedaan de sensor is vervangen en daarna zijn we dus bij die zekering uitgekomen, we moeten alleen weten hoe het kan dat zodra we de sensor ook daadwerkelijk spanning geven andere functies opeens uitvallen
Denk dan dat je toch ergens een sluiting hebt in de bedrading of een component. Weet niet wat er allemaal op DIE zekering staat, maar dat is wel van belang als je verder gaat zoeken. Ze zullen wel samen een elektronische massa(brandstofmeter en temperatuur) hebben via de instrumentenpaneel. Je zal eens op massadraad moeten meten bij de vlotter. Kom je het makkelijkste bij. Dus met zekering en zonder. Kijken of je hier iets zit veranderen.
Een apart probleem in ieder geval. Een goed schema is voor dit probleem zeker noodzakkelijk, kan je helaas niet helpen met een schema. Werk bij seat/skoda.
Suc6 en ben benieuwd wat het is.
trek zekering 7 eruit en kijk wat hij doet wel 5 er in houden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar