close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: een gek maker

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400 v16

hallo ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn Golf 1400 v16 motortype bca
hij start koud op 3 cilinders na ongeveer 2 minuten begint hij mooi op 4cil te lopen en heb je de hele dag geen last meer
en als ik hem de eerste 2 minuten niet versneld laat draaien ong 1200rpm gaat het oranje storings lampje branden als ik hem laat uit lezen geeft hij storing p0300 aan misfire cilinder1 en mengselstoring ... bougies vervangen bougie doppen omgewisseld geen verschil. gasklep schoon gemaakt injectorreiniger in
tank gegooid.. koolstofklep die zorgt voor tank ontluchting vernieuwd
maar mijn gevoel zegt dat injector cil 1 bij koude moter niet werkt
maar als ik de slang van het koolstoffilter lostrek loopt hij wel goed want het klepje wat daar inzit werkt alleen
als de motor warm is
en bij constante snelheid op de snelweg hikt hij soms

en dan nog wat als ik accelereer voel ik hem rechts voor schudderen zal dat een aandrijfas zijn???????
auto heeft 190000km gelopen
o ja als ik ongeveer 15 minuten de massa kabel van de accu haal is het daarna ook goed in ieder geval tot
de volgende koude start

Geplaatst door

hurrie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het geen injector is dan wellicht een licht lekkende klep.

lijkt mij sterk als ik het luchtslang iets los trek loopt hij goed

hurrie 0

16 jaar

luchtmassameter probleem, waarschijnlijk overleden door een keertje backfire op LPG.....

Kijk eens hoe de lamda leerwaarden er bij staan en trek je conclusie hieruit.

audia4 0
badge

16 jaar

Ken de motorcode niet met een LMM op een 1.4 heb ik nog niet gezien in de VW groep. Eeen verstuiver wissel je vrij snel bij zo auto. Dat zal ik in ieder geval doen om wat uit te sluiten. Anders compressie meten bij een koude motor om te kijken of er wel genoeg compressie is.

alexander242 0
badge

16 jaar

zit er een bobineblok op met 4 uitgangen?

gerrit1981 0

16 jaar

het schudden bij acceleren kan de binneste homokineet zijn even kijken of het vet niet hard is wat er in zit

gerrit1981 0

16 jaar

zit er wel vers /goed olie in
ik denk een klep die niet goed sluit door dikke olie in de stoter
(ga vvan hydr stoter uit)
als er een slecht(er) is???

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

er zitten 4 bobines op
olie net ververst 10 w 40 semi synthetisch
klepjes hoor je wel iets in koude toestand maar dat is toch normaal
als ik de bougies er uit draai druk ze in de bobinedop
vonken ze alle maal gelijk
ik vind het geen punt om die auto naar de garage te brengen maar ze raden ook maar wat en ik heb geen zin in een dikke rekening terwijl het euvel niet verholpen is
ps hoe kom ik aan leer waardevan de lambasonde
ik ben goed technich aangelegd heb altijd mijn eigen auto s onderhouden maar tegenwoordig met die verdomde
electronika moet ik het ook afleggen
en dan nog wat bij mijn vorige renault zat een stappenmotor dat is een electriche klep die het stationare toerental regelde
zit die nu dan in de smoorklep geintergreerd??????
ik weet niet of dit helpt het chassisnr wvwzzz1jz2w624240

hurrie 0

16 jaar

190000km op lpg wellicht toch een mechanisch probleem

maar als ik hem reset door massa kabel los te halen is het goed dus kan in mijn ogen niet mechanisch zijn

hurrie 0

16 jaar

waar zit eigenlijk de hoofdcomputer of hoe je zo''n ding ook noemd

hurrie 0

16 jaar

[quote=hurrie]waar zit eigenlijk de hoofdcomputer of hoe je zo''n ding ook noemd[/quote]
precies midden onder de vooruit.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Bij de basis beginnen. Eerst compressie meten. Het gebeurd maar al te vaak dat dit overgeslagen wordt maar hier zit vaak de oorzaak ondanks dat de motor soms zeer netjes loopt. ( zelf ook pas mee gemaakt ) Mocht dit allemaal oke zijn dan de LMM uitwisselen voor een goede omdat de waarde van de LMM bij een benzinemotor moeilijk te controleren is. Valse lucht goed controleren. EGR doorlaat goed controleren deze rakt vaan verstopt in het inlaatspruitstuk.
Gr. Ary

Ary 0
badge

16 jaar

Wordt de injector wel aangestuurd? Als hij goed gaat draaien. is het dan niet na het overschakelen op LPG?

hij loopt koud op 3 poten na 2 min. komt geleideluk de 4de er bij en een paar seconden later gaat hij over op lpg
en weer een paar sec later loopt hij goed
zaterdag als het kan compressie meten in koude toestand
wanneer hij op 3 poten loopt pluft hij echt in de uitlaat


ik heb het gevoel dat er nu een beetje schot in de zaak komt jongens alvast bedankt
ik hou jullie op de hoogte

hurrie 0

16 jaar

compressie is goed ik zit nog aan 3 dingen te denken
llm EGRklep lamdasonde
zou het verstandig zijn om bepaalde onderdelen gebruikt aan te schaffen???????????

hurrie 0

16 jaar

Is je koppakking soms lek. Koelwater in de cilinder

nee mis geen drup ook geen exstra druk op slangen
van morgen is het storings lampje vanzelf uitgegaan
maar vanmorgen liep hij wel weer even op 3 cil

hurrie 0

16 jaar

carter ventilatie al gecontroleerd ???

loopt ie warm ook op 3 cilinders?

vw_audi 0
badge

16 jaar

en als je de injector even omwisselt met een andere cilinder

Je hebt zowiezo al helemaal verkeerde olie in je motor zitten . 0W30/5W30 Moet erin ,

Donnos 0

16 jaar

Controleer de aftakkingen van de benzine injectoren naar de LPG computer maar eens. Komt vaker voor dat dit bij bij de LPG inbouwer ingeprutst is waardoor je hier op een gegeven moment storingen in krijgt. Anders ook eens meten of de injector op dat moment uberhaupt wel spanning krijgt.

Wat voor LPG installatie is het ? AG ?

pieterp9094 0
badge

16 jaar

nee vanaf ongeveer 30 graden loopt hij goed
als hij soms vlot overschakeld naar lpg loopt hij soms nog een paar seconden op 3 poten
de kabels naar lpg computer zijn keurig gesoldeerd
het is een AG instalatie
en het storingslampje brand weer
morgen eerst even lamda verwisselen
dat van die olie wil er bij mij niet in
dan zou de vorige olie ook niet goed zijn geweest
maar dat kan kortzichtigheid van mij zijn

hurrie 0

16 jaar

Heb je al eens een keer een tijdje alleen op benzine gereden ? Heb je dit probleem dan ook ?

Wat belangrijk is nu om uit te zoeken waar je probleem zit, in de LPG installatie of dat het iets met de rest van de auto te maken heeft, b.v. benzine deel, onsteking o.i.d.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

weer wat nieuws
vanmorgen liep hij zoals gewoonlijk weer op 3 cil
maar toe ik de stekker van de smoorklep er af trok liep hij perfeckt op 4 cil
alleen ik kon geen gas geven wat natuurlijk logies is
dus nu op zoek naar een andere smoorklep
kost bij dealer 380euro beetje veel om te proberen

hurrie 0

16 jaar

volgende update
afgelopen weekend begon hij plotseling onder het rijden op 3 cil te lopen thuis gekomen de boel los gehaald
bleek dat de 3e cilider niet deed wat gemoreld aan de doppen toen liep hij weer goed
heb vandaag 1 nieuwe bobinedop gemonteert
toen bleek dat cilinder1 niet werkte kwam ook geen vonk af
even later vonkte hij wel maar liep niet goed mee
heb daarna een oude bougie geplaatst en liep weer prima maar even morgen afwachten
je bent gek op een golf of je word er gek van
groeten

hurrie 0

16 jaar

Laat ik mn opmerking maar een beetje aanpassen... wij gooien er altijd er altijd 10w40 in zonder problemen.. Dit mag ook zonder problemen maar je moet je serviceinterval wel aanpassen..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=garageburgwal]Laat ik mn opmerking maar een beetje aanpassen... wij gooien er altijd er altijd 10w40 in zonder problemen.. Dit mag ook zonder problemen maar je moet je serviceinterval wel aanpassen..[/quote]
ik begrijp jou niet goed sorry
misschien dom van mijn kant
kun je iets meer uitleggen
het ligt ook zeker niet aan de olie
want als ik hem had laten verversen bij de garaGE WAAR IK HEM GEKOCHT
was er ook 10w40 ingekomen
i.i.g. dank voor reactie

hurrie 0

16 jaar

[quote=hurrie][quote=garageburgwal]Laat ik mn opmerking maar een beetje aanpassen... wij gooien er altijd er altijd 10w40 in zonder problemen.. Dit mag ook zonder problemen maar je moet je serviceinterval wel aanpassen..[/quote]
ik begrijp jou niet goed sorry
misschien dom van mijn kant
kun je iets meer uitleggen
het ligt ook zeker niet aan de olie
want als ik hem had laten verversen bij de garaGE WAAR IK HEM GEKOCHT
was er ook 10w40 ingekomen
i.i.g. dank voor reactie[/quote]
Nee sorry was ook niet zo duidelijk.. was meer een reaktie op iemand die beweerde dat er geen 10w40 in mag..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

[quote=hurrie]volgende update
afgelopen weekend begon hij plotseling onder het rijden op 3 cil te lopen thuis gekomen de boel los gehaald
bleek dat de 3e cilider niet deed wat gemoreld aan de doppen toen liep hij weer goed
heb vandaag 1 nieuwe bobinedop gemonteert
toen bleek dat cilinder1 niet werkte kwam ook geen vonk af
even later vonkte hij wel maar liep niet goed mee
heb daarna een oude bougie geplaatst en liep weer prima maar even morgen afwachten
je bent gek op een golf of je word er gek van
groeten[/quote]
Probleem lijkt dan toch in de ontsteking te zetten. Zet je bougies eens 0,1 mm krapper. Standaard moeten deze al op 1.0 of 1.1 mm staan en daardoor is de ionisatiespanning van het mengsel erg hoog. De kans op doorslag is dan aanwezig bij het lopen op LPG. Probeer eens NGK bougies, hiermee heb ik op LPG goede ervaringen en zet ze 0,1 mm krapper. Via www.ngk.de kun je zoeken welk type je exact nodig hebt.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

voor mijn gevoel heb ik het gevonden als je voor de auto sta zit rechts voor
aan de voorkant van het moterblok dus aan accu kant een soort klep die met een rvs buisje naar het smoorklep huis loopt aan de zijkant van dat ding zit een kort slangetjemet een soort van filtertje
die constant vacuum zuigt of dat ding zit vast of is lek ik ga hem zo gauw mogelijk uit elkaar halen
kan mij iemand de definties van dat apparaat geven??????
ik zal proberen fotos te plaatsen

hurrie 0

16 jaar

[quote=hurrie]voor mijn gevoel heb ik het gevonden als je voor de auto sta zit rechts voor
aan de voorkant van het moterblok dus aan accu kant een soort klep die met een rvs buisje naar het smoorklep huis loopt aan de zijkant van dat ding zit een kort slangetjemet een soort van filtertje
die constant vacuum zuigt of dat ding zit vast of is lek ik ga hem zo gauw mogelijk uit elkaar halen
kan mij iemand de definties van dat apparaat geven??????
ik zal proberen fotos te plaatsen[/quote]

hurrie 0

16 jaar

Bedoel je niet de uitlaatgasterugvoer regeling? Dit slangetje zit aan de uitlaatgasterugvoer N18 vast en die zorgt dat er buitenluchtdruk aan 1 zijde van het membraan staat. Staat hier vacuum op dan is de N18 defect. Ook zal er dan een open verbinding zijn van de inlaatzijde met de uitlaatzijde met slecht lopen van de motor tot gevolg.
N18 reinigen of anders vervangen en daarna hiervan de basisafstelling inleren met een testkast.

Motorcodes APE, ATN, AUS, AXP, AZD, BCA, BCB

1 - pakking
q vervangen
2 - 10 Nm
3 - verbindingspijp
4 - filter
5 - 20 Nm
6 - magneetklep van uitlaatgasterugvoer -N18- met potentiometer uitlaatgasterugvoer -G212-
q bij vervanging het motorregelapparaat aan magneetklep van uitlaatgasterugvoer -N18- aanpassen → Elektronicatester VAS 5051
q klep is in ruststand open
7 - afdichtring
q vervangen
8 - aanzuigpoort
9 - gasklepregeleenheid -J338-
q reinigen → Subhoofdstuk
q bij vervanging motorregelapparaat aan gasklepregeleenheid -J338- aanpassen → Elektronicatester

Hierboven een afbeelding zoals jij waarschijnlijk bedoelt.( de afbeelding is helaas niet over gekomen volgens mij )

Succes Ary

Ary 0
badge

16 jaar

wat jij zegt komt mij goed voor
wat die foto betreft het lukt mij niet om die hier te plaatsen tips????
bedankt voor de moeite

hurrie 0

16 jaar

het gaat om dit ding de garage noemd het gaslucht terug slag klep
kost 160 euro

hurrie 0

16 jaar

ooooh de egr. probeer deze in de basisstand te zetten lukt dat niet dan vervangen

en hoe gaat dat in zijn werk
is dat mechanisch
of weer via computer
oja Jhon nog bedankt voor de foto tip

hurrie 0

16 jaar

Als tussen alle genoemde mogelijkheden niet de gouden tip blijkt te zitten, probeer dan eens een nieuwe bobine.
Dat is dacht ik nog niet geprobeerd.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

ik heb namelijk 4 bobines verwerkt in de bougie dop waarvan 1 vervangen
ik heb vandaag de egr klep gedemonteert hij zat vast
heb hem los gekregen maar hij blijft vacuum zuigen op het slangetje
morgen maar even weer proberen hoe hij start
anders een nieuwe erg klep monteren
ik houd jullie op de hoogte

hurrie 0

16 jaar

oja nog even over de aandrijfas de homokoneet vervangen ivm hobbelen bij acceleratie
dat heeft niet geholpen heb wel extra vet in de buitenste gedaan lijkt nu iets verbetert


ik heb ook steeds olie druppel onderaan mijn koppelinghuis hangen
is dat te verhelpen met alleen een nieuwe kering???
motor is olie vrij dus geen krukas kering

heb nog geen tijd gehad om egr klep te halen

ik houd jullie op de hoogte
vrienden gegroet

hurrie 0

16 jaar

ivm hobbelen bij acceleratie

zijn je banden wel rond??

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Als de auto hobbelt tijdens accelereren dan is 1 van de binnenste homokineetkoppelingen defect. Dit kun je testen door de binnenste van L en R te wisselen en gelijk in te vetten zodat ze de andere kant op draaien. Is het dan over dan dienen ze vervangen te worden. ( of doorrijden zolang als het goed gaat )

Gr. Ary

Ary 0
badge

16 jaar

maar ik heb nog even rond gekeken op problemcar
en las het verhaal van iemand die had meegemaakt dat een klinknagel uit zijn differseel was afgebroken
die had zich zelf door de wand gevreten waar door olie lekkage optrad
ik houd mijn hart vast
morgen even olie peilen en anders zaterdag bak demonteren

hurrie 0

16 jaar

jaja maar dan hangt er wel meer dan ,,een,, druppeltje aan, enne krukas keering kan wel,daar kan de olie vanachter het vliegwiel naar benedenlopen,kun je niet ruiken aan de olie wat voor olie het is,motorolie ruikt nu eenmaal anders dan versnellingsbak olie[quote=hurrie]maar ik heb nog even rond gekeken op problemcar
en las het verhaal van iemand die had meegemaakt dat een klinknagel uit zijn differseel was afgebroken
die had zich zelf door de wand gevreten waar door olie lekkage optrad
ik houd mijn hart vast
morgen even olie peilen en anders zaterdag bak demonteren[/quote]

en als je toch de bak gaat demonteren meteen even de binnenste homokineten zuiver maken en nieuwe vet erin doen zoals Ary zegt.en goed kijken ofdat dat kleine keerringetje van je koppelingsdrukstift niet lekt,zal nu niet het geval van druppeltje onder aan de bak zijn want dan zou je koppeling slippen en vol olie zitten,want dit keerringetje zit precies in het midden van je koppeling

ik heb zaterdag de vulpeil dop er uitgedraait tot mijn verbazing stond de olie precies op peil
vermoedelijk had de vorige eigenaar te veel ingegooid
en er komen geen nieuwe druppels bij
dus dat viel nog mee

hurrie 0

16 jaar

nog even over dat hobbelen het maakt niet uit als ik de banden onderling wissel
dus banden zijn goed of allemaal nietgoed lijkt sterk :)
heb wel het gevoel dat het beter word sinds ik de homoconeten helemaal heb volgespoten met vet

hurrie 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.