Auto komt met volgende klacht de werkplaats in
Tijdens het rijden met warme motor ( koeltemperatuur 90 graden )loopt de temperatuur op wanneer je de koppeling intrapt en de motor dus op dat moment stationair draait bij een snelheid van bijvoorbeeld 100 km/u tot 140 km/u. Indien de auto stationair draait en stilstaat blijft de temperatuur netjes 90 graden. Op snelheid gaat de temperatuur dan al snel richting 120 graden.
Geen foutcodes
Dis set met wp vervangen
Thermostaathuis met thermostaat vervangen
Radiateur vervangen
2 temperatuur sensoren vervangen ( orgineel)
Egr omgeleid en weggeschreven.
Brandstofmengsel basisinstellingen teruggezet.
slangen kachelradiateur worden warm en interieur ook
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waterpomp met regelschuif neem ik aan?die heb je ook mee vervangen?
Koppakking?
waterpomp zonder regelschuif, maar is vervangen compleet met dis. set
koppakking zou ik maandag nog kunnen testen, koelsysteem bouwt overigens geen druk op.
Hoe snel gaat dat , je rijd 120 je trapt de koppeling in , de motor gaat stationair lopen en schiet de temperatuur dan meteen omhoog ?
Zo ja is de temperatuur dan ook daadwerkelijk 120 graden of zitten we hier naar een electronische storing te kijken , het lijkt me namelijk zeer onwaarschijnlijk dat onder deze omstandigheden de temperatuur ook daadwerkelijk 120 graden wordt .
Bedankt voor je reactie,
Het gaat inderdaad redelijk snel, als de auto stationair loopt duurt het 5 tot 10 seconde voordat deze begint te stijgen. En waar zou ik aan moeten denken igv een electronische storing?
Een electronische storing in je dashbord , maar dat is een gevoel , kan zonder te meten dit niet onderbouwen .
Sluit eens een externe temperatuurmeter aan op je motorblok , om uit te sluiten dat de temperatuur ook daadwerkelijk stijgt , ben daar niet van overtuigd , de belasting van de motor neemt af de koeling door rijwind blijft aanwezig en de temperatuur stijgt in 5-10 sec dertig graden , geloof ik niet.
Kijk dan eens goed met je data of idd de temperatuur ook mee omhoog gaat, of dat het alleen je meter is die omhoog gaat,
En contoleer daarna de koppakking eens met een vloeistof tester,en kijk eens of egrklep/koeler inorde is!
Ik ga morgen zeker even rijden met live data, stond ik niet bij stil.
Overigens als de temperatuur begint te stijgen na 5 a 10 seconde gaat dit stijgen wel gelijdelijk, duurt ongeveer 20 seconde van 90 naar 120.
Er was al eerder met live data gereden begreep ik van een collega, de temperatuur is correct zoals weergegeven tijdens het stijgen, stijgt deze mee op uitlees apparaaat.
Vloeistof kleurt blauw bij koppakking test dus dat zou aangeven dat er geen uitlaatgassen in het koelsysteem komen.
Vermoed toch echt een idee richting koppakking en of scheurtje in kop
Ben er ook bang voor maar zou het wel erg raar vinden
Ja idd, maar het komt echt voor dat et gebeurt, vaak als er hoge thermische belasting is door een vol roetfilter of slechte injectoren kan er veel gebeuren in een motor
Een voorbeeld
Even een update,
Inmiddels de 2 temperatuur sensoren en thermostaat nogmaals vervangen door originele delen. Heb in het verleden wel vaker problemen met niet orginele sensoren gehad.
Ook dit mocht niet baten.
Ook 2 draden van de temperatuur sensor bij de cilinderkop rechtstreeks op de ecu gesoldeerd. Ook geen resultaat.
Enig idee wat de oplossing is van dit probleem.
Heb hier exact hetzelfde probleem.
Helaas niet, we hebben daarna nog koppeling vervangen en kop af laten persen maar alles was ok. Auto is niet gerepareerd en zo vertrokken.
Koppakking vervangen Bedoel ik,
geen koppeling
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar