Ik heb een MKII,1.3i U9.
Het volgende:
Mijn temp.meter (koelvloeistof) blijft altijd hangen in het linkerblokje vd schaalverdeling. Als hij echt warm wordt iets rechts daarvan. Toch wordt (denk ik) mijn motor voldoende warm:
- ventilator springt aan als hij lang stationair draait of bij file rijden
- slangen vd radiator zijn heet (allebei).
- kachel geeft hete lucht als motor warm is
- koelvloeistof is heet (reservoir)
Is mijn sensor misschien kapot vd meter, of zit er een te zwaar weerstandje in?
Bij voorbaat dank, Peter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
100% zeker thermostaat vervangen.
OK, maar dan moeten er toch ook meer problemen zijn? En wordt mijn motor nu wel goed warm? Alvast bedankt voor je reacties.
19 jaar
zoals ik het lees hoeft het niet een kapotte thermostaat te zijn. Kijk eens als je de auto start en laat lopen. Dan zou de temp meter op moeten lopen, als de thermostaat open gaat zakt de temp meter even iets terug. Voel ook eens of de slangen van de radiateur niet gelijk met de motor mee opwarmen want dan zou het wel de thermostaat kunnen zijn. Het blijft nog even gissen.
Hmmm.... Zou het niet de sensor kunnen zijn? Dat deze slecht contact maakt? Weet je ook waar deze eigenlijk zit? Alvast bedankt, Peter.
19 jaar
zou misschien ook kunnen, ben wel techneut maar geen automonteur.
OK, zou het de moeite zijn om de thermostaat te vervangen? Kan het wellicht altijd proberen. Voor een paar euro heb ik een andere. Of kan hem eerst testen in een bakje water....
Kan natuurlijk ook zo zijn dat hij maar een stukje opengaat.
19 jaar
Inderdaad, even testen in een pan water en je weet het
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar