close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Temp.meter daalt ?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo,

Ik heb gisteren de distributieset en waterpomp laten vervangen.
Ik merk dat als de aquto stationair draait netjes op 90 graden in het midden komt te staan.

Als ik eenmaal begin te rijden en op snelheid begin te komen gaat die langzaam terug de meter.
en op de snelweg gaat deze nog lager staan.

Ik de monteur gebeld en hij zei dat ik moest ontluchten. Nou dat heb ik 2 x gedaan. Het probleem is er nog.
Voordat ik de set liet vervangen bleef de temperatuur altijd netjes op 90 graden in het midden staan.

kachel word netjes warm, thermostaat gaat blijkbaar open aangezien die 90 graden bereikt bij stilstand.
Heeft de monteur wat verkeerd gemonteerd? Hoe kan dit opeens?

Met vriendelijke groet,

G.

Geplaatst door

Vw55 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan ook dat thermostaat wel open blijft.Het zakken van temp bij het rijden is normaal.Hoe snel komt de motor op temperatuur als je gaat rijden?

voyager 0

7 jaar

Het zakken van de temp is dus niet normaal omdat de meter in dashboard normaliter strak 90 aangeeft. Nu gaat deze bijna helemaal terug hoe langer je rijdt hoe meer die koelt.

Auto wordt stationair normaal warm
Als.je direct gaat rijden met koude start bereik je de 90 niet tenzij je tot stilstand komt. Dan loopt het rustig weer op naar strak 90.

Vw55 0

7 jaar

Eens de 90 graden is bereikt moet die daar blijven,zakken is niet normaal al vriest het -10.Denk toch aan je thermostaat die niet 100% in orde is.

vwer 0

7 jaar

Het zakken van de temperatuur tijdens het rijden IS normaal! Er is namelijk rijwindkoeling. Om te voorkomen dat het temperatuur te veel zakt tijdens het rijden is er een thermostaat ingebouwd.Deze zorgt voor dan dat de temperatuur blijft rond de door de fabrikant ingegeven temperatuur. Als de thermostaat zijn werk niet naar behoren doet, krijg je of te langzaam op temperatuur komen van de motor en te veel afkoelen tijdens het rijden als de thermostaat open blijft, of de motor te heet wordt als de thermostaat dicht blijft.

voyager 0

7 jaar

Uw mening,ik zeg temperatuur die zakt is NIET normaal,@vw55,als je temp. vroeger mooi op 90 graden bleef staan is een bewijs dat er iets mis is.Heb al meer dan genoeg ervaring om dit te zeggen.

vwer 0

7 jaar

Vwer heeft gelijk en voyager heeft een punt.
Uiteraard gaat op de snelweg kvs afkoelen maar op de dashboard zou die alsnog dan 90 moeten laten zien bij een golf 4.

Vandaag viel mij op dat met koude start er een geluid aanwezig was. Alsof er lucht door buizen gaat oid. Een gissend geluid achtig iets ? Wordt steeds gekker.

Vw55 0

7 jaar

Dit is raar,klinkt alsof er nog lucht in het systeem zit maar dit kan ik niet koppelen aan het zakken van de temp.

vwer 0

7 jaar

Ik heb ontlucht op de volgende manier:

Expansievat dop.eraf
Verwarming op warmst
Stationair laten draaien tot water /lucht na boven komt uit expansievat.

Er is ook ergens een nippel aanwezig tog? Misschien is dat de juiste manier wel van ontluchten.

Vw55 0

7 jaar

Zo doe ik het ook,hoe zit het met de koelvloeistof?zakt het peil of blijft het op max staan?Als het nog op max staat is de lucht er normaal uit.

vwer 0

7 jaar

Zou toch de thermostaat controleren,misschien is er een restje pakking tussen gekomen waardoor hij niet meer geheel kan sluiten,een klein spleetje is al genoeg om bij lagere buiten temperaturen de temperatuur te laten dalen.
Weet je de motorcode ook?

jaker 0
badge

7 jaar

Probleem opgelost.Vanmiddag de originele thermostaat vervangen en alles werkt weer correct !
Bedankt voor het meedenken jongens.

Vw55 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.