Hallo,
Ik heb een vervelende tikin mijn motor.
ik heb alle 16 klepstoters na gekeken en vervangen, de nokkenas goed gecontroleerd, distributie staat goed en heb 5w30 olie er in.
Dit tikken blijft ook bij koude of warme motor en heb zelf het idee dat er niet genoeg brandstof komt.
Kan dit ook komen door een gekantelde zuiger? En hoe controleer ik dit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor niet genoeg brandstof krijgt, dan zal uiteindelijk de storingslamp gaan branden.
Normaal gesproken zal de lambdaregeling verschillen vanzelf weg regelen.
Als je geen storingen hebt, kun je een tekort aan brandstof denk ik wel uitsluiten.
Er is geen storing aanwezig.
Weet dus niet of ik naar injector of pomp/filter moet kijken.... verschilt nogal iets.
Geloof ook niet dat het iets te maken kan hebben met het tikken van een klep of zuiger.
4 jaar
Is een kantelende zuiger te meten met compressie?
4 jaar
nee
Oke... hoe dan? Of is het gewoon afwachten todat ie klapt? 🤣
4 jaar
En kan dit te maken hebben dat de motor inhoudt (een keer schokt) met optrekken?
4 jaar
en niet meteen aanslaat bij koude motor?
4 jaar
nog steeds geen oplossing gevonden.
4 jaar
Bij kantellende zuigers heb je meer een "klakkend" geluid. Ik zou persoonlijk geen 5w30 maar 5w40 in deze "oudere" motoren doen. Dat schokken en niet meteen starten, is dat altijd of maar af en toe ?
Dat niet aanslaan is standaard iedere dag met koude motor.
Dat schokken is niet altijd, dat ligt meer aan mijn rijstijl zeg maar. Bij iets meer gas en langer doortrekken, hikt ie een keer met de volvende versnelling oppakken.
4 jaar
Niet direct aanslaan bij koude motor zou ik aan geen brandstof denken, bijvoorbeeld door een lekje waardoor er geen benzine aanwezig is. Dit kan vanalles zijn. Wat je eens kan proberen is de auto paar keer op contact zetten alvorens te starten bij koude motor, wanneer hij dan wel direct aanslaat heb je het 1e probleem waarschijnlijk al gevonden. Wanneer is de brandstoffilter voor het laatst vervangen ?
Er staat evengoed druk op de leiding, dit is gecontroleerd.
Filters zijn nog geen 500km geleden vervangen.
Pomp werkt gewoon hoe dat het moet werken.
Ik heb onlangs ook de temperatuur sensor vervangen, maar ook dit had er niks mee te maken.
De auto is aan de vag com geweest en er komt geen storing of afweikende gegevens.
Ik heb meerdere 1.4 16v van VW gehad en vind deze ook niet het vermogen geven wat andere gaven.
Auto loopt 1 op 17 ongeveer, best zuinig voor zoiets, opzich niet zo erg, maar hij moet gewoon goed lopen. Anders zou ik wel elektrisch gaan rijden. 😂😂
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar