Volkswagen Polo 2004: Tikken
- 8 maanden geleden gevraagd
- 10 reacties
Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55
Hallo,
Ik heb een vervelende tikin mijn motor.
ik heb alle 16 klepstoters na gekeken en vervangen, de nokkenas goed gecontroleerd, distributie staat goed en heb 5w30 olie er in.
Dit tikken blijft ook bij koude of warme motor en heb zelf het idee dat er niet genoeg brandstof komt.
Kan dit ook komen door een gekantelde zuiger? En hoe controleer ik dit?
Geplaatst door lenny29 , lid sinds 13 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
oldford PRO, 8 maanden geleden
Als de motor niet genoeg brandstof krijgt, dan zal uiteindelijk de storingslamp gaan branden.
Normaal gesproken zal de lambdaregeling verschillen vanzelf weg regelen.
Als je geen storingen hebt, kun je een tekort aan brandstof denk ik wel uitsluiten.
lenny29, 8 maanden geleden
Is een kantelende zuiger te meten met compressie?
harry4203 PRO, 8 maanden geleden
nee
lenny29, 8 maanden geleden
Oke... hoe dan? Of is het gewoon afwachten todat ie klapt? 🤣
lenny29, 8 maanden geleden
En kan dit te maken hebben dat de motor inhoudt (een keer schokt) met optrekken?
lenny29, 8 maanden geleden
en niet meteen aanslaat bij koude motor?
lenny29, 7 maanden geleden
nog steeds geen oplossing gevonden.
Audidriver73 PRO, 7 maanden geleden
Bij kantellende zuigers heb je meer een "klakkend" geluid. Ik zou persoonlijk geen 5w30 maar 5w40 in deze "oudere" motoren doen. Dat schokken en niet meteen starten, is dat altijd of maar af en toe ?
Audidriver73 PRO, 7 maanden geleden
Niet direct aanslaan bij koude motor zou ik aan geen brandstof denken, bijvoorbeeld door een lekje waardoor er geen benzine aanwezig is. Dit kan vanalles zijn. Wat je eens kan proberen is de auto paar keer op contact zetten alvorens te starten bij koude motor, wanneer hij dan wel direct aanslaat heb je het 1e probleem waarschijnlijk al gevonden. Wanneer is de brandstoffilter voor het laatst vervangen ?
lenny29, 7 maanden geleden
Er staat evengoed druk op de leiding, dit is gecontroleerd.
Filters zijn nog geen 500km geleden vervangen.
Pomp werkt gewoon hoe dat het moet werken.
Ik heb onlangs ook de temperatuur sensor vervangen, maar ook dit had er niks mee te maken.
De auto is aan de vag com geweest en er komt geen storing of afweikende gegevens.
Ik heb meerdere 1.4 16v van VW gehad en vind deze ook niet het vermogen geven wat andere gaven.
Auto loopt 1 op 17 ongeveer, best zuinig voor zoiets, opzich niet zo erg, maar hij moet gewoon goed lopen. Anders zou ik wel elektrisch gaan rijden. 😂😂