Volkswagen Polo: tikken van motor, na vervanging...!!!!!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: AZQ

Hallo,

Bij mijn Polo 1.2 12v uit 2002 heb ik heb blokje vervangen i.v.m gescheurd onderblok...
Nadat ik alles aangesloten had, heb ik hem geprobeerd hem te starten.
Dit lukt niet. Het motortje wilde niet rond gaan. Leek net of het nieuwe blokje
vastzat. Heb toen de een paar keer de motor rond gedraaid met een sleutel.
Toen de bougies eruit gedraaid en gekeken, bleek dat alle 3 de cilinders vol zat met olie...
(denk dat ze dat gedaan hadden tegen het stilstaan) Heb vervolgens de olie uit de cilinders
gehaald en weer gestart. Hij starten direct maar met flink roken.
Dit ging weer weg na een rondje rijden. Vervolgens toen ik de motor stationair liet draaien
kwam er een tikkend geluid onder de kap vandaan.... en het blokje liep niet lekker stationair... trilt ligt.
Het geluid wordt erger als je gas geeft tot 2500 toeren, daarna hoor je het niet meer.
Wat kan dit zijn ? Verkeerde olie ? (had er 5w40 ingedaan) Klepstoters kapot/kleppen krom ?
Ook is mij verteld dat de distributie misschien van tijd is... dit heb ik gecontroleerd en beide nokkenassen staan nog
nog goed. Of had ik de distributiedeksel moeten verwijderen ?

Kan iemand mij hierin helpen ?

Alvast bedankt !

Mvg Hans

Hollandia9

Geplaatst door Hollandia9 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

fedde (0), 15 jaar geleden

hoelang is er al met het tikken gereden?
vaak duurt het een tijdje voordat het tikken van de hydrostoters weg is, bij nieuwe hydrostoters kan dat wel ongeveer 20 minuten rijden zijn
5w40 kan het niet aan liggen, tenzij dit jabidoebie olie is

Hollandia9 (0), 15 jaar geleden

Hallo,

Bij elkaar denk ik dat ik zo´n 30 min mee gereden hebt. 2 keer 15 min.
Maar het geluid is niet echt een klepstotergeluid... het is echt een harde tik die
je het hardst hoort bij het inlaatspruitstuk.
Kan de distributietijd veranderen, toen ik flink aan de krukas hebt gedraaid ?
En hoe moeten de tandwielen staan ?

Alvast bedankt !

Gr Hans

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

het kan zijn dat iets krom is tijdens de eerste keer starten met vol olie in de zuigers.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Daar denk ik ook aan (olieslag),meet eens de comressie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.