Hallo,
Ik ben bezig om mijn remleidingen te vervangen en heb ook een nwe Hoofdremcilinder gekocht. Nu vraag ik mij af of op deze site mensen zijn die nog goede tips hebben...
De staaf (welke in dat ronde ding gaat, rembekrachtiger oid) van de nieuwe Hoofdremcilinder (Cartal) is iets korter dan de oude (origineel). Geeft dit problemen??
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat hangt er van af of je nog vrije slag over houd want dat zul je moeten controleren.
ik begrijp dat je de leidingen gaat vernieuwen en dan moet de boel ontlucht worden.
begin door maar gewoon als je klaar ben nippel voor nippel op de remcilinders open tezetten.
dus giet remvloeistof in het reservior en laat het uit zo n nippel komen totdat er geen lucht uitkomt en ga zo rond.
gaat dat niet dan zal je het moeten doen met het remvloeistof apparaat maar die zul je niet hebben dus daar moet je dan mee naar de garage.
maar thuis doe ik het op de eerste manier en dat gaat prima.
groetjes jan.
Bedankt voor je reactie Jan!
Voor het vullen van het systeem ga ik jouw tip zeker gebruiken.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is hetgeen je verteld over de 'vrije slag'. Kan ik dit nu al controleren of moet alles gemonteerd zijn en ontlucht?
Zelf dacht ik dat de hoofdremcilinder met een iets kortere 'staaf' later remt. Maw mijn rempedaal moet ik verder indrukken om te remmen.
Groetjes
16 jaar
nou de vrije slag is er voor om tezorgen dat het compensatie gaatje in de hoofdremcilinder niet afgesloten wordt.
heb je geen vrijeslag dan kan de remvloeistof er niet door en krijg je de boel niet ontlucht.
ook blijft de wagen na remmen dan op de rem staan.
is de vrijeslag tegroot dan komt je rempedaal dieper testaan.
ik neem aan de de hoofdremcilinder voor jou wagen geleverd is dus zul je hem moeten monteren er van uitgaande dat het goed is.
groetjes jan.
Ah ok. Ik heb even gekeken naar beide hoofdremcilinders waar je het reservoir op zet en daar zitten de gaatjes bij zowel oud als nieuw op de zelfde plek. Ik denk dat het wel goed moet gaan. Heb de hoofdremcilinder bij Cartal gehaald op mijn kenteken, dus ik verwacht ook wel dat hij goed is. Volgens mij had ik een gescheiden systeem en dat is met de nieuwe ook het geval.
In ieder geval bedankt voor je reacties Jan!! Ik laat je weten hoe het allemaal afloopt. Dit zal wel even duren omdat ik de remleidingen bij de achteras nog moet vernieuwen (leidingen van voor naar achter liggen al klaar) en deze zitten gruwelijk vastgeroest. ra heb ik nu doorgeslepen en kan ik eea gaan vervangen. La, waar de uitlaat langs gaat en zo'n veer van het (hand)remsysteem oid zit, kan ik er niet zo goed bij en moet nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken... Ik heb geen brug en hij staat op assteunen wat het klussen ook niet echt makkelijker maakt.
Groetjes
16 jaar
Dag Jan T.,
Uiteindelijk na veel zwoegen is het gelukt om leidingen achter te vervangen. Eind november was klus geklaard... Door omstandigheden heb ik er niet aan gedacht om hier even netjes te vertellen dat het remsysteem weer werkt, wel met een lekke remkrachtverdeler achter. Dit probleem zal ooit nog eens worden opgelost zodra de auto weer uit de stalling wordt gehaald. Ook blijkt de pakking tussen carburator en blok lek te zijn. Ik heb geen idee wanneer ik hier weer verder mee ga.
Iig bedankt voor je tips.
Mvg
14 jaar
ach komt de tijd dan lukt het van zelf.
groetjes jan.,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar