Volkswagen Golf IV: Tiptronic schakeld vreemd nadat ESP lampje spontaan gaat branden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI ATD 74kw

Hallo,

de laatste tijd gaat tijdens het rijden (met name op de snelweg) het ESP lampje branden en vervolgens doet mijn tiptronic vreemd. Het schakelen gaat dan met veel schokken gepaard en deze schakeld niet meer door naar zijn 5 maar blijft dan in zijn 4. VAG-COM geeft dan de volgende foutmeldingen:

==============================
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 019 FF
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G200AG 1449
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 01271
Additional Info: WVWZZZ1JZ2W666960 VWZ6Z0B0066069
1 Fault Found:
17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 - 35-00 - -

=====================================================================
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 09A 927 750 N
Component and/or Version: AG5 Getriebe 09A 0163
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
01166 - Engine Torque Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

=====================================================================
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 1C0 907 379 G
Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0101
Software Coding: 0019458
Work Shop Code: WSC 01271
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

======================================================================

Het probleem is op dat moment tijdelijk op te lossen door het contact uit te zetten, de sleutel uit het contact te halen en weer te starten. Ik vraag me af of mijn tiptronic aan het dood gaan is. Het probleem heb ik nu dagelijks. Komt iemand deze meldingen bekend voor of heb je hier ervaring mee. Ik hoor het graag.

Leechman

Geplaatst door Leechman (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ik naar de bovendste storing kijk dan heeft dat te maken met pompverstuiver cylinder 4,en is 9 van de 10x op te lossen door het kabelboompje onder klepdeksel te vervangen of de contacten bij elkaar te knijpen.

2e en 3e storingen zijn een gevolg van de 1e.

Leechman (0), 14 jaar geleden

Hallo Ricky,

bedankt voor je reply. Vorig jaar zijn mijn verstuivers vervangen en ook de kabelboom. Ik stond er met mijn neus bovenop dus de kabelboom opnieuw vervangen dat gaat wel lukken. Ik hoop dat dat het is, het is in ieder geval het goedkoopste om als eerste te proberen. Hopelijk lost het ook het probleem op van de tiptronic. Maar zoals je al aangeeft zal het een gevolg zijn van de cilinder storing. Dit is iets waar ik mee verder kan ik laat weten of het geholpen heeft. Alvast bedankt voor je hulp.

Gr,

Bryan

Leechman (0), 14 jaar geleden

Vandaag de kabelboom vervangen en de fouten gewist. Nu maar hopen dat dat het probleem was. Over een week lees ik de auto wel weer uit, tenzij het ESP lampje alweer eerder aan gaat.

Leechman (0), 14 jaar geleden

Net op de snelweg deed het probleem zich weer voor. Thuis gelijk de auto weer uitgelezen. Dezelfde foutmeldingen zijn weer terug. Het is dus niet de kabelboom. Heeft iemand verder nog een idee wat het zou kunnen zijn?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan kan het dus nog de pompverstuiver zelf zijn,of de bedrading daar naartoe of de stekker op het motorregelapparaat of het motorregelapparaat zelf stuk.

Leechman (0), 10 jaar geleden

De auto is verkocht met het probleem nog aanwezig. Geen idee wat uiteindelijk de oplossing was

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.