Volkswagen Vento: toerental slaat naar 200 of nul

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Het probleem is als volgt:- soms als ik bij een stoplicht of rotonde kom en dus moet remmen en de koppeling in trap, dan wil het toerental nog weleens zo rond de 200 rpm gaan hangen. Als hij dit eenmaal doet blijft hij dit ook doen. Wat opvallend is, bijna altijd op hetzelfde deel van mijn reis ontstaat het probleem; Ik rij thuis weg met koude motor, ga na 800 meter de nieuwe snelweg op en blijf daarop tot ik na 10/15km weer eraf moet. Tot die tijd heeft hij goed gelopen. Nadat ik de snelweg ben afgegaan en moet afremmen voor een kleine rotonde waarvoor ik mijn koppeling in moet drukken, dan zakken de toeren terug naar 200 rpm. Wanneer ik dan gas bij geef om hem weer naar 800 a 1000 rpm te brengen doet hij dat prima, maar als ik gas los laat zakken mn toeren weer terug maar 200 rpm of slaat hij zelfs uit. Als hij uitslaat en ik start hem weer dan heeft hij nog steeds dit probleem. Als ik hem een tijdje laat staan en daarna weer start doet hij het wel weer normaal.

zelf vervangen: - bougies vervangen - verdelerkap vervangen - rotorvervangen - bougiekabels vervangen - luchtfilter gecontroleerd - water op bougies, bougiekabels en bobine gespoten, geen overslaande vonken geen resultaat.

wie kan mij helpen!!

met vriendelijke groeten daniel

daan1982

Geplaatst door daan1982 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

stationair regeling, (heeft hij een stappenmotor ?)

daan1982 (0) PRO, 15 jaar geleden

hallo

ik weet niet of hij een stappen motor heeft kan het altijd even bekijken!
in iedergeval bedankt!

groeten daniel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.