Hallo mensen,
Ik heb een transporter 1.9td uit 1997, de motor wil goed aanslaan bij opstarten, maar wil op gegeven moment
niet meer uit wanneer je het contact uit zet. (eerlijk gezegd is dit meestal andersom een probleem, maar bij deze niet).
Inmiddels is het electrisch gedeelte van het contactslot vervangen en de twee sleutels met chip in het voertuig
getest. Het probleem blijft.
Is het soms mogelijk dat het in de magneetklep van de brandstofpomp zit, of dan wel in het mechanisch gedeelte
van het contactslot of in de startblokkeerring. (sleutels of contactslotring).
Mocht het in het contact zitten, weet iemand mij soms te vertellen hoe je dit test, of wat er vervangen moet worden.
Alvast bedankt voor uw bijdrage,
Groeten, Coen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou ook kunnen dat de kunststof plunjer van de brandstofafsluiter blijft hangen, door een gebroken veertje of beschadiging van het kunststof van de afsluitplunjer.
Hans
Bakker,
Misschien een stomme vraag, maar heb je het brandstoffilter vervangen?
Ik heb namalijk een zelfde probleem gehad met deze motor na het vervangen van het brandstof filter. Na een half uur stationair draaien was het probleem verholpen en ging de motor gewoon weer uit met het contact.
Ik zou als eerste controleren of de spannig op de afsluiter op de pomp wel weg valt. Zo ja, blijft waarschijnlijk de afsluiter hangen.
Succes en we horen van je,
M.v.g,
Harrie
17 jaar
Eerst even meten of de spanning op de stopklep op de pomp wegvalt bij het afzetten van het contact, zo ja stopklep defect zoniet verder zoeken richting conatact/startonderbreker.
17 jaar
je zou inderdaad kunnen controleren of je spanning op je contact 15 draad ook werkelijk wegvalt bij het afzetten. of dat dit ook gebeurd op je afsluiter op je pomp is iets lastiger vrees ik vanaf bouwjaar 95/96 zit je afsluiter in de zwarte bijhuizing op de pomp de orginele start onderbreker. ik vrees toch dat je bij je afsluiter moet wezen. de goedkoopste oplossing is om dat ding eraf te halen (de startonderbrekerkast) een nieuwe stopklep monteren en een nieuwe draad in de zekering kast op contact 15 zetten.
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad de plunjer op de brandstofinspuitpomp, alleen deze heeft een startonderbreker gemonteerd over de afsluiter heen.
Het probleem is de twee afbreekboutjes waarmee de startonderbreker is gemonteerd.
Ik heb inmiddels een nieuwe plunjer gekocht middels Pon (Vag importeur) deze is geleverd, en ik ben aan de slag gegaan.
Ik heb hem moeten bestellen, doch bij het ophalen van het onderdeel hoorde ik dat als dit onderdeel vervangen moest worden door een garage, ze de hele pomp vervangen.
Ik ben toch aan de slag gegaan, dus voorfront eraf, radiateur en koeler eraf en vervolgens diverse andere onderdelen eraf. Maar de afbreekbouten zijn niet eruit te krijgen, zowel boren als doorslaan niet.
Tijd bezig geweest, is niet te doen.
Ik heb er wel een uitgebreide werkplaats tekening bij, van het programma Etos. (gebruikt de vw dealer ook).
Ik heb alles weer dicht geschroefd en gemonteerd, momenteel werkt alles naar behoren, maar ja voor hoelang?
Weet iemand mij iets te vertellen hoe je die breekboutjes los kan krijgen?
Nou ik ben benieuwd,
Groeten, Coen.
17 jaar
De oplossing is het zwarte kastje kapot slaan en niet meer monteren beetje grof ,maar wel afdoende.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar