👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Bus gaat in noodloop.
Ik heb hem rijdend uitgelezen en geconstateerd dat de lmm en de turbo een piek hebben.
Zijn jullie het met mij eens dat de lmm hier de schuldige van is?
Bij voorbaat dank,
Jan-Aize
Maandag,22,Augustus,2011,19:36:50:51591
VCDS Versie: PRI 10.6.1
Data versie: 20100831
Adres 01: Motor Labels: Redir Fout!
Regelapparaat Onderd.nr.: 070 906 016 HW: 028 101 073 2
Component en/of Versie: R5 2,5L EDC G000SG 5281
Software Codering: 0000032
Dealernummer: WSC 02737 785 00200
VCID: CD9AE57E2DA3
1 Fout Gevonden:
16618 - Laaddrukregeling: Regelgrens overschreden
P0234 - 000 - - - Geregeld
Freeze frame:
t/min: 3024 /min
Moment: 338.0 Nm
Snelheid: 70.0 km/h
Belasting: 100.0 %
Voltage: 14.29 V
Bin. bits: 00101000
Absolute druk: 2040.0 mbar
Absolute druk: 2590.8 mbar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/839/55412873.png/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/839...][img]http://img839.imageshack.us/img839/4670/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Bedankt voor het mee denken.
Maar is het niet zo dat wanneer de luchtmassameter aangeeft dat er veel lucht wordt aangezogen dat daarna de turbo een sein krijgt om de druk te regelen?
groeten Jan-Aize
13 jaar
Ja, klopt. Het is lastig te zien op je grafiek, maar dat gebeurt ook. Alleen reageert de turbo er niet op.
Hallo,
Volgens mij is het opgelost.
De egr en het inlaatspruitstuk was aardig vuil.
Egr schoon gemaakt en deze met een plaatje afgesloten.
Het variabele gedeelte met vcds even wat gymnastiek oefeningen gegeven maar had niet de indruk dat deze stroef ging.
Bedankt voor het mee denken.
Groeten Jan-Aize
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
Nee, voor mij is de turbodruk te hoog (0,5 bar).
Drukregeling probleem of variabele schoepen vast. Zo iets.
13 jaar