Ik heb een T4 met een 2.5 ltr TDI motor code AJT auto trekt matig in vierde versnelling en slecht in vijfde versnelling,EGR is reeds afgesloten, LMM is vervangen, turbo aanstuurventiel is vervangen, vaccuumslangetjes vervangen, temperatuursensor is vervangen, timing pomp is gecontroleerd.
Max. snelheid na veel moeite 130 Km/h.
Wie heeft nog een idee ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Durf het bijna niet te vragen..... foutcode?
Kat verstopt??
Beste René, uitgelezen met VAG 5110 en Bosch KTS geen foutcodes. Kat is leeggehaald.
Hallo
Heb ook de turbo slangen gecontroleerd op scheuren? Heb ik namelijk wel eens mee gemaakt. Wat je ook nog kunt meten is de turbodruk. (is ook de tester te zien in het meetwaardenblok). Wat ook wel voor komt is dat het asje van de wasegate-klep in de turbo vast zit.
succes
Alle slangen zijn o.k. meetwaarde van de LMM en turbodruk wijken 5% af. één waarde weet ik nog die van de LMM gevraagd werd 853 geleverd werd 812. hier kan het grote verschil niet in zitten.
één keer op de 50 ritten schijnt de auto normaal te trekken ?
Lmm waardes moeten bij deze motor eerder aan de hoge kant zijn dan te laag. Wanneer er 812mgr gemeten wordt bij 3000tpm volgas klopt de lmm waarde alvast niet. Kijk eerst ook eens hoeveel brandstof de auto levert, hier kan wel een en ander uit geconcludeert worden.
Jos.
Jos, ik heb deze waarde bij de VAG dealer laten nameten, zij vonden deze waarde voldoende.
De tip van Moos kan ik momenteel niet nagaan omdat de auto niet aanwezig is, zogauw de kans zich voordoet controleer ik de waste-gate klep, wel vreemd dat in 1-2 en drie voldoende vermogen aanwezig is, ook bij het trekken van een zware aanhanger ?
controleer ook of de vacuumpot voor wastegate regeling vastzit, deze zit met 2 m6 boutjes op de turbo gemonteerd en geraken met regelmaat los
John, bij navraag blijkt de complete turbo met vaccuumdoos reeds vervangen te zijn, bij een VAG dealer, om dit probleem op te lossen.
en die reparatie heeft geen positief effect gehad?
Heb je de gecombineerde turbodruk/inlaattemperatuursensor als eens gewisseld. Als deze een te positieve turbodruk aangeeft trekt heb voertuig ook niet.
Zelf dit probleem gehad. Met koude motor oke, na 5 min rijden sensor geeft een te hoge waarde door. Dit vastgesteld d.m.v. analoge turbodrukmeter.
m.v.g. Chris
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar