close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: transporter t4 olielampje

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi 111kw

Hallo,

Ik heb een transporter T4 met een 2,5 tdi 111kw motor (AXG), hier bij gaat na het starten (30 sec) het rode olielampje knipperen. Nu heb ik de oliedruk al gemeten en de oliedruksensor al vervangen. Oliedruk is goed en na het vervangen van de sensor nog steeds hetzelfde probleem. Alleen als ik de stekker van de sensor af haal gaat het lampje ook uit. Dus probleem zit wel bij de sensor... Iemand ervaring mee?

Mvg Willem

Geplaatst door

mayke53 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Willem,

Je hebt 2 oliedruksensoren, deze zijn niet dezelfde en schakelen bij een verschillende druk.
Ik vermoed dat je er misschien een verkeerde ingestoken hebt.

Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

Willem,

Er zit één sensor in de carterpan en één op het motorblok.

Rudi

Ruudjedk 0

13 jaar

De oliesensor op het motorblok is al vervangen. Als ik de stekker van die sensor eraf haal blijft hij ook gewoon uit.
Ook als de motor op 2000 toeren en hoger draait gaat het lampje uit. Zodra hij weer stationair draait gaat hij weer knipperen.


alvast bedankt.

mayke53 0

13 jaar

Iemand nog een oplossing voor het olielampje?

mayke53 0

13 jaar

niemand???

mayke53 0

13 jaar

Hoelang blijft het lampje van de olie branden als de auto is gestart?
Oliedruksensor is vervangen door een nieuwe, dan ga je toch te weinig oliedruk hebben op stationair toerental.

ducati 12 0

13 jaar

oliedruk is gemeten en is goed! hij blijft op stationair toerental branden, hij gaat uit boven de 2000 toeren. Zodra je gas loslaat en weer stationair loopt dan gaat hij weer branden

mayke53 0

13 jaar

Hoe en wanneer heb je de druk gemeten ?

stefan84 0

13 jaar

met koude motor en met warme motor. Stationair en op toeren. En bij de oliedruk sensor.

mayke53 0

13 jaar

meet de laad spanning ééns kan ook van invloed zijn

jan5047 0
badge

13 jaar

Hoeveel oliedruk meet je met een warme motor bij 2000rpm?
5cilinder heeft 2 oliedruksensors, 1 voor op stationair toerental en de ander voor een 3000rpm.

Check ook de bedrading van de alternator.

ducati 12 0

13 jaar

Hallo, dynamo heeft er bij deze motoren geen invloed op, toerental signaal komt bij deze motoren van de bdp sensor. Motor heeft slechts 1 oliedruk sensor, nml in het onderblok. Als de oliedruk in orde is en de oliedruk sensor ook, dan blijft er weinig anders over dan een defekt instrumentenpaneel of de bedrading waar een onderbreking/sluiting in zit. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

13 jaar

Bedankt voor de reacties, ik ga de bekabeling na meten.

Mvg Willem

mayke53 0

13 jaar

Bekabeling heb ik nagelopen en lijkt in orde. Probleem is inmiddels wel erger geworden, motor valt nu na enkele minuten uit. Dus laat deze week nogmaals de oliedruk controleren.

Mvg Willem

mayke53 0

13 jaar

Oliedruk alweer laten meten?

ducati 12 0

13 jaar

Hallo,

Oliedruk is met koude start goed, warm is niet te zeggen ivm uitvallen motor. Dit ligt aan waarschijnlijk aan de startonderbreker (foutcode 01202). Verders krijg ik nog een foutcode 18058 (Aansturing Databus; geen signaal van Instrumenten Controller). Is dit een mogelijke oorzaak van het knipperende olielampje of staat dit er los van? Er is geen foutcode met betrekking tot de oliedruk.

Mvg Willem

mayke53 0

13 jaar

[url=http://img808.imageshack.us/i/imagescat9...][img]http://img808.imageshack.us/img808/2071/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Mayke,

Boven relais 53 zit een zwart blokje met oranje draadjes, controleer de stekkertjes op corrosie wellicht zit hier je probleem.


gr john

Hallo, vwb het afslaan, controleer of de spanning op de "stopzetter" van de brandstofpomp wegvalt. Deze tdi pompen hebben naast een inspuitregelaar ook nog een aparte stopzetter welke de motor doet afslaan als de spanning wegvalt. Is er een naderhand opgebouwde startblokkering aanwezig ? Vaak wordt er nml bedrading onderbroken door zo'n systeem welke de foutcode mbt databus kan veroorzaken. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

13 jaar

hoi, ik weet dat dit een beetje laat is maar om toch een oplossing aan te dragen voor lezers met een soortgelijk probleem.
Het "regelapparaat met display in instrumentenpaneel" zoals het vw systeem zo mooi aan geeft kan ook gewoon (half) kapot zijn.
zo hadden wij hier in de garage er ook 1. storing was ook een rood knipperend olie lampje (en 3 piepjes) na ongeveer 20 a 30 sec met lopende motor. bijkomende storing was een toerenteller die niks meer deed.

gr. kelvin

kelvin_VW 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.