Volkswagen Passat TDI 110 pk: .trekproblemen boven 120 km/u

Ik heb deze wagen onlangs gekocht, 170 000km op de teller. Nog geen problemen mee gehad. Enkel als ik sneller rij als 120 km/u en geef ineens plankgas, wil hij wel vertrekken, maar een secondje houd hij zich terug in. Ook rijd de wagen met een maximum snelheid van 160, na veel kilometers (en bergaf) 170km/u. Die snelheid baart me zo geen zorgen, maar het inhouden eens het toerental boven 3200 toeren komt wel (niet in eerste en tweede vesnelling).

koen6357

Geplaatst door koen6357 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

peer66 (0) PRO, 21 jaar geleden

Voor de zekerheid zou ik hem toch eens uitlaten lezen. Vermoedelijk is je luchthoeveelheidsmeter defekt. Komt veel voor !!!

koen6357 (0), 21 jaar geleden

. Als de luchthoeveelheidsmeter defect is, is dit duur en valt dit onder de garantie? (heb een half jaar garantie gekregen op motor.

wicher (0), 21 jaar geleden

De luchtmassameter is zeer simpel zelf te vervangen maar het is een zeer duur onderdeel. Reken minimaal op zo'n € 250. Ze schijnen in Duitsland goedkoper te zijn is mij verteld.

Kijk ook eens op de Duitse site TDI-Probleme. Het juiste adres is:www.geocities.com/ublatz/TDI-Probleme

j.knoppers (0), 21 jaar geleden

Hallo Koen,



Toevallig heb ik dit probleem, van inhouden cq vermogenverlies, gisteren besproken met iemand, die heel veel weet van TDI's.

Deze man wist mij te vertellen, dat dit probleem meestal wordt veroorzaakt door een sterk vervuild luchtfilter. Hierdoor gaat uiteindelijk de Massaluchtmeter defect. Inderdaad een zeer duur onderdeel. Ik kwam op dit gesprek, omdat ik met mijn TDI van 2000, niet meer boven de 170 Km per uur kom. Wel is hij nog steeds vrij snel. Maar om dit laatste objectief te meten, moet ik eerst maar weer eens in een nieuwe of "schone" TDI rijden. Je kunt natuurlijk ook snel wennen aan een heel langzaam teruglopend vermogen. Ik heb bij ongeveer 30000 Km een K&N fiter gemonteerd.





Groet Rico

Geert3499 (0), 21 jaar geleden

Had dit probleem en het was niet elektrisch, maar wel in de turbo zelf, , het variabele schoepen systeem kwam vast, er waren enkele schroeven los, terug vast en alles ok, kostprijs 0.0 €, anders een nieuwe turbo kost > 1000€

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.