Bij snelheden boven de 140 km/h valt de turbo uit. Je moet de auto dan eerst afzetten om vervolgens de turbodruk weer te kunnen opbouwen. GEK HE?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit probleem zit in de sensor links voor op de motor,deze stuurt de vacuumklep op de turbo.Wij hebben precies dezelfde storing gehad in een tdi bouwjaar 1998.
Dat de turbodruk ineens wegvalt komt doordat deze waarschijnlijk te hoog is. Als ie dat meet doormiddel van de druksensor schakelt hij de turbo uit.Contact uit/aan en je hebt weer turbodruk.Laat hem dus door iemand controleren die een uitleestkast heeft,met die kast kan je de turbodruk meten via een meetblokwaarde. Ik heb het nog niet met een 110PK gehad,wel met een 90PK.Hier was turboregelingsklep N75 stuk,misschien is dat ook bij deze auto zo. Ze hebben wel een verschillende turbo die ook anders wordt geregeld.Laat hem dus simpelweg controleren door een dealer of iemand met volkswagen ervaring.
Had dit probleem en het was niet elektrisch, maar wel in de turbo zelf, , het variabele schoepen systeem kwam vast, er waren enkele schroeven los, terug vast en alles ok, kostprijs 0.0 , anders een nieuwe turbo kost > 1000
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar