Beste lezer,
Bij onze Golf was het flexibele stuk in de uitlaat (ongeveer onder het carter) lek. VW dealer gaf twee opties. Nieuw uitlaatdeel, ongeveer 750,- of nieuw flexibel deel er tussen lassen, ongeveer 285,- . De rest van de uitlaat leek mij wel redelijk dus we hebben voor stuk er tussen lassen gekozen.
Net aan het einde van de middag de auto opgehaald en nu lijkt het wel of de homokineten compleet versleten zijn. Kan dit toeval zijn of heeft het iets met het lassen en slijpen aan de uitlaat te maken? (uitlaat scheef gelast waardoor de motor scheef in z'n ophanging hangt o.i.d.?) Is een homokineet van de een op de andere dag aan vervanging toe, of wordt'ie langzaam slechter? Je merkt het trouwens alleen als (vrij) scherp naar links stuurt en versnelt. Voor gisteren heb ik hier noot iets van gemerkt.
Ze zeggen wel eens "toeval bestaat niet" maar in eerste instantie lijken het toch twee totaal verschillen zaken.
Iemand een idee?
Groet,
Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even teruggaan en laten kijken hoogstwaarschijnlijk uitlaat die tegen de chasssies komt
Klopt inderdaad. In het voorste ophangpunt (na het spruitstuk) zat de pijp scheef in de rubbers waardoor die tegen de beugel aanklapperde. De twee pennen aan de uitlaat zijn bijgebogen en nu is het klaar.
Groet,
Willem
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar