deze vento begint te trillen in het stuur boven de 80 km. andere wielen monteren ,andere remschijven deden ook niks en andere aandrijfassen al helemaal niet. balanceren met het wiel aan de auto werd het wat beter maar dit is steds maar tijdelijk, weer balanceren aan de auto is het weer even redelijk maar het komt steeds weer. je krijgt ook een beetje vreemd bijgeluid het is net of er een band niet rond is wat niet het geval is. wiellagers zijn ook o.k . flenzen zijn ook gecontroleerd die zijn ook goed. de laatste paar weken begint hij linksvoor ook wat te klapperen over een klinkerweg dus maar weer eens gezocht bij de ophanging(rubbers gecontroleerd, fussee,stuurkogels en lager boven op de schokbreker geen ruimte ook stuurt hij soms wat hakerig (stuur draait niet mooi soepel, het is net als je over tandwielen stuurt) de snaar van de stuurbekrachtiging slipt ook niet. ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het axiaallager boven op de schokbreker zou best eens vastgerot kunnen zitten, speling ondek je meestal niet hier. Als de auto opgekrikt is kun je hem ook niet testen, dan loopt het altijd soepel doordat er geen kracht op de lagers staat. Ik heb al vaker gezien bij golf II en III (is constructief gelijk aan vento) dat deze vastgerot zitten. Probeer eens of hij knakt als de auto ingeveerd wordt, of b.v. van een stoep af gereden wordt. Als je de auto op de wielen laat staan en het stuur door een ander laat verdraaien terwijl jezelf naar de schroefveer achter het wiel kijkt moet deze soepel meebewegen met het indraaien van het wiel. De veer moet van onder tot boven soepel meedraaien en mag niet "ingedraaid" worden Gaat dit schokkerig en of met geknak kun je het veerpoot er wel afslopen en nieuwe toplagers met rubbers monteren. (is één onderdeel en bedrijven als b.v. brezan leveren ze ook)
Kosten bij de VW dealer ca 50/stuk
Let op, om dit lager te demonteren moet de veer met veerspanners ingedrukt worden. Onderschat de veerspanning niet.
succes
dit is bijna onmogelijk harry. want er zijn een half jaar geleden nieuwe schokdempers onder gekomen met nieuwe topplagers. ik heb toch even gecontroleerd wat jij zij. veer draait mooi soepel mee en geeft geen bijgeluiden. ook als je hem laat inveren geeft hij geen vreemde geluiden. ik heb het gevoel dat het geklapper vooronder weg komt b.v stuurhuis?
Arie, ik hoop dat jouw probleem reeds tot het verleden hoort, ik echter en enkele mensen met mij hebben een gelijkwaardige klacht met een BMW 5 serie, welke niet te traceren is, bij deze doe ik dan ook een oproep aan jou om hieronder even aan te geven mits uiteraard jouw euvel verholpen is aan te geven wat de oorzaak was, ik heb je reeds gemaild, daar ik heb begrepen dat jouw email adres via ilse niet meer toegankelijk is.
-
Hartelijk dank, d.j. corba uit ermelo.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar