Verbruik van deze vento 1,8 CL, km 220000, is na een koppakkingreparatie explosief gestegen. Van 400 km naar 330 km op een volle tank(ca 44 ltr). De auto heeft moeite met optrekken dwz houdt in en komt pas na terugnemen van gas wat onregelmatig op gang. Van deze auto is al regelmatig de bobine vervangen ( electronica gedeelte).
Wat kan het zijn: distributieriem verkeerd geplaatst, verdeler(kap)defect, kabel defect??? Wie weet raad.
Geplaatst door Roelof10200 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Diz (0), 20 jaar geleden
ik zou zeggen dat het op een lek lijkt ergens, maar ik heb te weinig ervaring met gas om te zeggen waar.
Misschien dat de koppakking toch niet goed vervangen is?
audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden
Controleer eens of het stationair toerental veranderd als je aan de inspuitunit rommelt, tussen het spruitstuk en dat ding zit een voetpakking die wel eens lek gaan. Geeft dit soort klachten. Kan ook dat de slang van de rembekrachtiger stuk of los is. Riem een tand verkeerd kan ook nog, maar dan heb je wel een echte prutser aan het werk gehad, overal staan n.l. merktekens op.
Oh ja, is de koppakking vervangen omdat er dampbellen in het koelvloeistofreservoir kwamen?? Het zou wel eens kunnen dat niet de koppakking maar de verdamper van de LPG stuk is.
haagse harry (0) PRO, 18 jaar geleden
probeer eens na te gaan bij de gasboer of het niet in je gasconveurter zit was bij mij wel het geval