Bij 135 km/h en zo'n 2800tpm in de vijf en 3000tpm in de vier houdt de motor in, en heeft hij geen trekkracht meer.
Herkent iemand dit probleem en weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het gebeurt weleens bij de tdi motoren van de VAG groep dat de luchtmassa meter stuk gaat krijg je een klacht zoals u beschrijft ..ik zou eens langs de dealer gaan om de auto uit te laten lezen
doet de turbo ook vreemd, trekt ie soms een beetje stotterig.
Zou dan de magneetklep van de laaddrukregeling kunnen zijn, heb zelf ook een paar keer gehad dat deze stuk ging, dan was het bij 140 km/h ineens gebeurd; wou ie niet verder doortrekken.
20 jaar
De turbo was kapot, deze is vervangen.
Verder reageert de auto volgens mij normaal.
20 jaar
luchtmassameter..............100%.
20 jaar
Zou iemand mij een foto van een luchtmassameter kunnen toesturen, ik kan hem onder kap niet traceren
20 jaar
De LMM zit in een cylindervormige plastic behuizing rechtstreeks gekoppeld aan de luchtfilter. Er zit ook een stekkertje aan.
Alvorens je begint met het vervangen van (dure) onderdelen raad ik je aan de vacuumslangen van en naar de turbolader te vervangen. Het is heel goed mogelijk dat er minutieuze scheurtjes in zitten waardoor de turbo-aansturing niet goed is.
Als dat niet helpt vervang dan eerst de (goedkope) magnetische klepschakelaar (laaddrukbegrenzer N75).
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Succes!
20 jaar
Het eenvoudigste is toch de auto even uit laten lezen.
Het probleem dat jij beschrijft is gegarandeerd de lmm.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar