Volkswagen Polo 2014: Trillen lage toeren na vervangen draagarmrubbers

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Motorcode: CUS, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 55

Hoi Allen,

Ik ben nieuw hier en hoop hier een antwoord te kunnen vinden op mijn kwestie.

Ik rij al jaren met veel genot in mijn goed onderhouden VW Polo 2014 1.4 tdi. Nu waren mijn banden vorige week aan de beurt en tijdens het monteren van nieuwe banden zag de monteur dat mijn draagarm rubbers aan vervanging toe waren, door drukte bij mijn garage een afspraak voor de week erop kunnen maken.

Auto reed lekker als vanouds en een week later de oude zichtbare versleten/gescheurde rubbers eruit geperst en deze zijn vervangen door 2 nieuwe "dichte" varianten (volgens de monteur waren deze dichte rubbers beter dan de originele die er in zaten), na alles gemonteerd te hebben, een kort rondje mee gereden om vervolgens alles uit te laten lijnen.

Tijdens het eerste rondje merkte ik trillingen maar gaf er geen aandacht aan omdat mijn auto zodadelijk toch uitgelijnd gaat worden.

Nadat het uitlijnen gedaan was tevreden de garage verlaten echter trilt de auto tussen de 1000 en 2000 toeren, gas los geen trilling, gas erop en de irritante trilling komt weer terug (lijkt op de bekende trilling van alsof ik in een te hoge versnelling rijd), pook en stuur trillen niet, het komt meer van de pedalen/bodem en rug gebied. Ook wanneer ik op de snelweg begin af te remmen om bijvoorbeeld uit te voegen begint het getril lichtjes.

Meteen weer terug naar de garage en de monteur vond het erg vreemd, nog vreemder omdat hij mijn auto altijd onderhouden heeft (4 maanden geleden groot onderhoud, vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat). Hij erkent nadat hij een dubbelcheck gedaan heeft op zijn werk en de rest van de ophanging en rubbers dat mijn auto niet hoort te trillen, en zeker niet na het vervangen van 2 draagarm rubbers.

Nu staat hij voor een raadsel en hij is ook een iemand die zijn klanten nooit op kosten jaagt en niet zomaar van alles wil gaan proberen. Volgende week kan ik mijn auto langs brengen zodat hij er genoeg tijd voor kan nemen om alles na te lopen.

Iemand hier die dit toevallig herkent of raad heeft? . Zoektocht hier op de forum heeft niets opgeleverd en wil het via deze weg eens proberen.

Groetjes,
Takje

Geplaatst door

Takje (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft hij de draagarmbouten vast gezet toen de wielen vrij in de lucht hingen , misschien vast zetten als de auto op de wielen staat.
Massieve rubbers geven makkelijker trilling door zijn stugger.
Is de aandrijfas ook los geweest ?

Hoi,

Ik heb zo net gebeld met de monteur en die geeft aan dat hii de bouten vast heeft gezet zoals jij beschrijft, dus eerst alles hand vast, wielen op de brug en daarna alles op moment vast draaien. Aandrijf as is niet los geweest.

Wel geeft hij aan dat hij de stugge rubbers verdenkt maar tegelijkertijd weer ook zijn twijfels heeft omdat hij deze "dichte" typen al jaren zonder problemen gebruikt.

Takje 0

1 jaar

Opgelost, de nieuwe dichte draagarm rubbers waren de boosdoener, deze zijn vervangen door de open rubbers en auto rijd weer als een veertje.

Takje 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.