Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Iemand kwam bij me met een polo die hevig trilt in het pedaal tijdens remmen.
In eerste instantie dus remschijven en blokken vervangen, hierna was het probleem nog niet over.
Na het laten draaien van d voorwielen bleek er een slingering te zitten in de linker wielnaaf, dus die ook maar vervangen.
Hierna totaal geen slingering op beide voorwielen. Achtertrommels gedemonteerd om te kijken voor ovale trommels, beiden goed.
Wielremcilinders beide zijden gangbaar.
Toch nog steeds hevig trillen in het rempedaal bij het remmen, bij snelheden vanaf 80 kmu zelfs zeer hevig, alsof de hele voorkant los zit.
Ik heb zelf nergens speling kunnen vinden, fuseekogels, draagarmrubbers etc, zelfs niet na deze wagen 4x te hebben gecontroleerd.
Wat me wel opviel was dat er een achterbrug met ABS onder de wagen zat, dit terwijl er geen ABS op zit, dus trommels met abs ring, en afgeknipte ABS sensors. Waarschijnlijk is deze dus eens vervangen, misschien na een zijwaartse glijder tegen een stoeprand ofzo, maar dit zou toch niet het probleem kunnen zijn?
Of kan het de remdrukverdeler zijn?
Wie heeft er tips voor me voor dit raadsel?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het pedaal trilt zit het duide lijk in de remmen schijven, naaf, trommels, zit de schijf goed op de naaf ? geen roest er tussen, zoiets moet het wezen
Uiteraard heb ik dit alles al bekeken, naven zijn schoon, evenals achterkant schijven.
Zal eens overleggen om nogmaals andere schijven te proberen, desnoods even oude van de sloop.
Is de remvloeistof al eens helemaal ververst en is het systeem goed ontlucht?
13 jaar
Geheel ververst en uiteraard ontlucht...
De geschiedenis van die Polo; u zei:
"Wat me wel opviel was dat er een achterbrug met ABS onder de wagen zat, dit terwijl er geen ABS op zit, dus trommels met abs ring, en afgeknipte ABS sensors".
Is er nog na te gaan wanneer dat trillen begon?
B.v. nadat de "nieuwe" achterbrug (vakkundig?) is gemonteerd.
13 jaar
Ook de binnenkant van de velgen schoon, als je alluminium velgen hebt , contact vlak tussen schijf en velg wil nog wel eens oxideren.
Wielbouten op het juiste moment vast
Probeer de achterwielen eens voor
Wielen omwisselen heb ik ook al geprobeerd, binnenkant wielen ook schoon, zijn eigenlijk de standaard checks bij het op en neer gaan van je rempedaal.
Volgende week eerst toch maar eens andere schijven gaan proberen, heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat schijven krom zijn, maar eens moet de eerste keer zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar