Volkswagen Golf III : trillende auto

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 66kw automaat

Wie kan mij helpen??

Ik heb recent een Golf cabrio gekocht uit 98.
Nu trilt de auto onder het rijden,, hoe harder ik rijd hoe harder de auto trilt.
De wielen zijn gebalanceerd, nieuwe banden maar het probleem blijft.
Nu vertelde mij iemand dat dat evt de draagarmrubbers kunnen zijn.
Nu is mijn vraag of dat ermee te maken heeft, omdat de auto geen vreemd geluid maakt als ik over drempels ga en omdat de auto
nog niet heel veel km heeft gereden (100.000 km).

michael7703

Geplaatst door michael7703 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Martina (0), 14 jaar geleden

Hoi Michael,
Het feit, dat hier geen professionals op reageren, komt, zo denk ik, dat ze dan een pagina vol moeten schrijven wat er allemaal aan ten grondslag zou kunnen liggen.
Als je zelf een beetje verstand van hebt, dan kun je gemakkelijk zelf de draagarmen controleren.
Op je draagarm zit een voor en een achter draagarmlager (met rubberbus), het achterste draagarmrubber is plat gemonteerd, zet onder je draagarm een breekijzer ter hoogte van je achterste lager en kijk hoeveel neerwaardese speling je kunt voelen en zien.
Het voorste lager is van links naar rechts of visa versa gemonteerd, hier doe je hetzelfde.
Ik zou ook de aandrijfassen nog kunnen noemen, schokbrekers, lagers, de auto heeft schade gehad en is krom et cetera, maar dan ga je gewoon speculeren.

Wel zou ik los van het trillen even je bakolie laten controleren, dit is voor deze VW bakken, type 096, uitermate belangrijk.
Er moet olie in met de aanduiding DEXRON alleen dit en pertinent niets anders.

Voor je trilprobleem moet je toch even als de draagarmen oké zij en daar ga vooralsnog van uit, naar een garagist.

Succes en graag voor ons allen feedback.

Groetjes Martina

Santa (0), 14 jaar geleden

Kunnen de homo's zijn, veel te brede velgen met veel te kleine off-set, platte kantjes op de banden (hoogteslag), etc.

Speedrazor (0), 14 jaar geleden

Meestal een gevalletje van gare fusee-kogels en/of inderdaad draagarm rubbers.

@Santa
Zijn eerder de wiellagers die het begeven dan de homokineten.
De homokineten begeven het vaakst bij [b]verlaagde[/b] stugge wagens icm brede wielen. (ivm de hoek van de aandrijfassen)

Santa (0), 14 jaar geleden

Wanneer ze vastzitten, gaat de boel ook trillen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

spoorstangkogel ook spelingsvrij ?

vanaf welke snelheid begint hij überhaupt te trillen ?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Trillen bij gasgeven??
Dan inderdaad de binnendste homokineten versleten.

Speedrazor (0), 14 jaar geleden

[quote=ricky]Trillen bij gasgeven??
Dan inderdaad de binnendste homokineten versleten.[/quote]
[offtopic]Ah, dat verklaart dan weer waarom mijn Golf 3 station alleen lichtelijk trilt bij het accelereren..thnx[/offtopic]

Santa (0), 14 jaar geleden

Tja, de een gelooft nog in de kerstman, de andere niet.........

Edgarpassatfan (0), 14 jaar geleden

Ik zit met een zelfde probleem, vrees ik. Passat 1.8, automaat, APT-motor uit 1999. Eerst hikte/trilde de auto bij diverse snelheden, zoop en trok voor geen meter. Auto laten uitlezen bij VW-dealer. Hieruit kwam dat de luchtweger een afwijking had van 8,8%. Verbruik en prestaties na vervangen wonderbaarlijk verbeterd. Opnieuw laten uitlezen: alle waardes goed. Er bleef echter nog een trilling in zitten. Ook ik dacht meteen aan de banden. Hier zat wat onbalans in, maar niet veel. Auto is wel rustiger op hogere snelheden, maar bij andere snelheden is het trillen niet weg.

Nu heb ik om een en ander uit te sluiten de versnelling onder het rijden in N gezet en de auto uit laten rollen. Geen motor invloeden dus (denk ik). Nog steeds trillen. Kogels enzo zijn gecontroleerd. Lagers goed. Toch trillen. Het lijkt erop alsof de motor bij op "snelheid houden" na-dieselt of dat een cylinder niet meeloopt. Maar als ik h'm in N zet doet hij het nog net zo hard...

Zie hierboven versleten/vastzittende kineten staan. Die van mij tikken niet in de bochten, zelfs niet onder belasting met volle auto. Is er een (andere) manier om dit vast te stellen?

Kan het misschien ook nog in de schokdempers zitten? Auto heeft ook een ton gelopen. Zouden zomaar op kunnen zijn ookal lijken ze het nog prima te doen.

ray9305 (0), 14 jaar geleden

ik had dit probleem ook en de oplossing
zijn je velgen wel rond en niet ovaal. dit kan je alleen bij het ronddraaien bij het balanseren zien. kijk op een punt op de velg en je ziet het hobbbele of niet. Dit probleem is niet op telossen met gewichtjes,maar wel met nieuwe velgen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ray

Als de velg hobbelt is dat ook te zien/merken bij het balanceren. ( geen balans )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.