hallo mensen.
ik heb sinds een poosje een trilling in het stuur mijn golf 3 vr6 '94 zitten.
ik merkte het voor het eerst met een goede bocht naar rechts op een afrit.
en werd sinds dien erger. zo erg tot het continu aanwezig is. maar als ik ontkoppel het weg tot vrijwel weg. ook lijkt het aan te voelen dat het erger word als de auto doorveerd.
het 1ste waar ik aan dacht waren de aandrijf assen.
deze heb ik vervangen, wel is waar door assen van de sloop.
nu veranderde er niks. helaas.
nou wat moet het dan zijn ?
zou het in het Differentieel zitten?
heb vervolgens een andere ccm bak gehaald (ook van sloop)
en deze er vandaag onder gezet. en meteen ook me blok/bak rubber vervangen, en alles op speling gecontroleerd.
maar helaas zonder resultaat
nu ben ik zelf eigelijk een beetje einde raad.
ik heb wel mijn eigen flens as behouden (als ik het goed benoem)
in ieder geval die 2assen met flens waar je steekas op komt.
is het morgelijk dat daar zo opeens een trilling uit voor kan komen. is dit een bekend kwaaltje?
verder lees ik het 1 en ander of klinknagels in je Differentieel.
zou het mogelijk kunnen zijn dat die bij mij en de ruilbak beide gaar zijn.
ik weet alleen niet wat daar de kenmerken van zijn. kan dat ook een trilling veroorzaken en hoe groot is de kans dat beide bakken daar last van hebben?
maar om een lang verhaal kort te maken.
* wat zijn de bekende verschijnsellen die trillingen veroorzaken bij vr6
* wat zijn de kenmerken van een differentieel met gare klinknagels
* hoe groot is de kans dat het in mijn flensas ontstaan is ?
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
alvast bedankt.
vriendelijke groet
Tjerk (vrtjerk6)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de banden+ velgen al een gebalanceert ? Ook al eens op de auto ?
die zijn niet recent gebalanceert. maar dan zal ik het ook moeten merken als ik onkoppel ?
het is overigens wel een punt dat ik nog kan doen. dankjewel
15 jaar
Trilling alleen in het stuur of ook aan de voorkant van de auto?
Dus je hebt 2 complete aandrijfassen vervangen? (met buitenste en binnenste homokineten).
Hoe zit het met de ophanging? Als de draagarmrubbers eruit liggen of speling in de stuurkogels of veel speling in wiellager dan krijg je ook dit soort verschijnselen.
trilling zit ook in voorkant auto. is ook te voelen aan bijrijders kant.
draagarm rubbers heb ik ook al vervangen. de auto heeft bij een vriend van mij (autoschade monteur) op brug gestaan en bij een andere vriend (monteur) op de brug gestaan en die vertellen mij dat het niet de lagers zijn. athans niet in onbelaste situatie.
maken geen raar geluid en draaien goed. dit is wel de volgende stap waar ik aan zat te denken
en ja heb 2 compleete assen vervangen. (zou wel is waar ook slechte kunnen zijn)
maar heb niet het idee gehad dat het daarna iets veranderd is, dan bedoel ik minder of meer.
de ophanging valt zo niks aan te merken alles nagekeken met banden lichter op speling. en zo niks kunnen opmerken.
Dan nu de vraag. mocht het in de uitbalancering van de wielen, of in de ophanging zitten. ?
zal het dan niet continu aanwezig moeten zijn ? want als ik ontkoppel is het weg. daarom denk ik ergens in de aandrijf lijn?
groetjes tjerk
15 jaar
Loopt de motor wel op 6 cylinders tijdens gasgeven? Of heb je geen vermogensverlies.
Zijn de rest van de motorsteunen ook nog goed?
Als je zeker wilt weten dat het niet de assen zijn,dan moet je de binnendste homokineten eraf halen en de banen bekijken waar de kogel in glijdt,deze zijn dan zichtbaar ingesleten en goed te zien als je het vet heb verwijderd.
Als je gas geeft en hij gaat schudden/trillen en het is weg bij gas los,dan ligt het 9 van de 10x aan de binnendste homokineten.
de motor heeft geen problemen. is gisterr ook nog uitgelezen.
ik heb nog mijn oude assen zal die eens grondig schoonmaken en die eens bekijken.
het trillen is overigens niet weg met gas los. maar wel als ik onkoppel.
tnx tjerk
15 jaar
dag beste mensen.
ik heb nog een een goed rondje gereden. en het volgende is me op gevallen.
als ik ontkoppen lijkt het minder te zijn maar wel is waar met de koppeling in en een goede bocht naar rechts is het toch ook duidelijk aanwezig.
en als ik naar links stuur is het compleet weg.. en als ik het goed begrijp als het me homokineet zou zijn zal het weg moeten zijn als ik gas los laat. dat is niet het geval. wat kan dit probleem zijn ? niemand hier ervaring mee ???
alvast bedankt !
gr tjerk
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar