Ik heb even een vraagje of de golf tsi motor.
In de golf 5 tsi zit 170pk en in de golf 6 tsi 160 zijn het wel exact de zelfde motoren? ik bedoel zou ik een blok van de golf 6 in de golf 5 kunnen stoppen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat ligt aan de motorcode...
zowel in de 5 als in de 6 liggen verschillende motoren:
Golf V 1.4 tsi; BLG 170PK, BMY 140PK, CAVD 160PK, CAXA 122PK
Golf VI 1.4 tsi; CAVB 170PK, CAVD 160PK, CAXA 122PK
de golf 5 blg 170pk vervangen naar cavd 160pk is dag mogelijk?
ze zijn allebei met turbo en compressor.
11 jaar
ik denk van wel, als alles past...
maar wacht even op een VW deskundige, misschien zijn er zaken waar je op moet letten.
Nog bedankt voor je reactie hans
11 jaar
experts hebben jullie enig idee of dit mogelijk is??
11 jaar
Durf je niet met zekerheid te zeggen. Het blok e.d. past perfect uiteraard maar wij hebben al wel vaker ruilblokken (via de lease) geplaatst en dan zie je toch dat er verschil zit in de kabelboom (pinbezetting klopt dan soms niet), diverse slangen en ook de montagedelen daarvan en de loop/aansluitingen van de slangen, verschil in inlaatbuizen/pijpen, de ene heeft wel dat tuutje maar de andere niet e.d. Ik weet het verschil niet uit mijn hoofd. Wel is het zo dat de BMY met alles hiervoor genoemd wel anders is dan de CAV maar of de CAV hetzelfde is als de BLG daar kan ook best weer wat verschil in zitten, ook softwarematig.
Wat is er btw aan de hand met dat blok? Zuigers toevallig? Zo ja, in heel veel gevallen is het alleen vv van de zuigers ook voldoende mits geen krassen in cil wand oid.
bedankt voor je reactie ricky,
het probleem is dat me oude blok gereviseerd moest worden, maar een kennis raden me aan om beter een nieuwe blok erin te doen.
dus had eentje uit 2010 gevonden 20.000km gelopen met turbo alles.
hij zit er inmiddels in en draaid perfect maar het probleem is de ecu lampje brand en het lijkt wel alsoftie begrensd word hij gaat in z'n 1 tot de 30 en 2 tot de 60 enz.
de BMY is toch 140 pk? die is volgens mij alleen met turbo de CAV en BLG zijn allebei met turbo en compressor zou dat het verschil kunnen maken tegenover de BMY?
11 jaar
Beetje een open deur, maar begin eens met de foutcodes te laten lezen.
Dat scheelt een hoop gezoek en gegis.
Nee die zonder de compressor is de CAX motor. De andere hebben compressor en turbo.
Idd eerst even storing uit lezen.
Ik zit nog steeds met het probleem de cav motor die doet het niet de blg is moeilijk te vinden heb wel een BMY motor nu maar de monteur wilt er niet meer mee klooien.
dus ik zit nu met een motor die helemaal uitelkaar ligt. denk niet dat iemand dat zomaar inelkaar wilt gaan zetten nu.
Weet iemand anders misschien wat adressen waar ik die oude motor kan laten reviseren en in elkaar kan laten zetten?
of waar ik een gebruikte motor kan vinden? heb het al op onderdelenlijn geprobeerd maar zijn kale revisie blokken.
HELPPPP
10 jaar
Maar wat is er dan allemaal precies stuk aan jouw blok?
Meestal zijn alleen de zuigers stuk kwa onderblok, als dat zo is en de cilinderwanden zien en voelen nog goed aan (wat heel vaak het geval is) dan gewoon 4 nieuwe zuigers erin proppen.
Turbo's gaan ook wel vaker stuk maar dat is goed te controleren.
ja zuigers zaten vast en turbo ook kapot.
blok laten reviseren nieuwe turbo en nog steeds het zelfde probleem hij word weer begrensd net als de andere motorblok cav geeft de "originele" blg motor blok nu ook de zelfde fout melding p 2004.
wat mij word verteld is dat nu de computer stuk is.
dat word dus kennelijke een dure grap
ik word er helemaal gestoord van
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar