Hallo , raar fenomeen of iemand bekend .
dikke rubber darm aan uitgang turbo inlaatzijde is ontploft , gescheurt een hevige knal gehoord.
wagen is stilgevallen en niet meer te starten .Bij loshalen dikke inlaatbuis bij luchtklep (inlaatkollector ) start auto onmiddelijk .krijgt lucht binnen rechtstreeks in collector
dit lijkt op een volledige verstopping tussen turbo en inlaat kollector
volledige weg losgemaakt en gekontrolleerd alles is open(vrij) , volledige verstopping van de intercooler lijkt mij onmogelijk ook daar vind ik niets , eens de auto draait mag de darm er terug op en dan kan je weer enkele honderd meter verder .,
terug stilvallen , niet te starten ,krijgt dus geen lucht binnen, leiding op inlaatcollector los en start onmiddelijk ,.
durf nieuwe darm (72) niet zo monteren om terug stuk te vliegen . dus druk van turbo blijkt niet weg te kunnen en motor krijgt geen lucht en val uit .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niets is onmogelijk. Als alles verder schoon en open is, is de intercooler de enige mogelijkheid. Probeer het met een andere er tussen.
Alles kan idd. Maar kan je gewoon door de intercooler heenblazen ?
Hallo, als de motor draait, draait dan het turbo schoepen wiel aan de inlaatzijde wel ? (mechanische schade turbo as) . Maw is er laaddruk, of zuigt de inlaat zijde van de motor de slang vacuum ?
Groet Jan227
ja inderdaad
meerdere malen meegemaakt
turbo as gebroken en ligt vast in het inlaat gedeelte van de turbo zelf en motor krijgt zo geen lucht
turbo v.v. en slang en klaar
succes grt pim
turbo doet hier zijn werk , blaast zijn lucht door gescheurde stuk darm .
bij deze auto heb ik enkel kunnen vaststellen dat de luchtklep als die volledig dicht werd gedrukt de klep blijft dichstaat (kleven) in een vrij dunne laagje roet ?vettigheid.
luchtklep op inlaat gedementeerd en volledig gekuisd . alles terug gemonteerd . proefrit gedaan alles blijft goed. enkel melding roetfilter alarm , men heeft enkele dagen gereden met open inlaatcollector en daardoor vermoedelijk zeer veel roet ontwikkeld.
geforseerde regeneratie uitgevoerd met succes .
rijd ondertussen al enkele dagen zonder problemen .
wie kan er zeggen wanneer die luchtklep juist word geactiveerd (geschakeld) ben hiervan niet zeker .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar