Ik heb hier een auto staan waarvan de turbodruk bij stevig acceleren te lang hoog blijft! Dus vereiste druk 2000mbar en gemeten 2550mbar dus in z'n 4 of 5 lang door trekken dus flink trappen dan gaat hij in noodloop! Turbodruk boven regelgrens! Turbo hebben we al losgehaald en klepjes goed gangbaar gemaakt, volgens mij kan het niet meer aan de turbo liggen deze zit wel zo los! Turbocontrol ventiel ook al vernieuwd! Als ik de klepjes zonder vacuum vast zet dan trekt hij onderin niet zo hard maar dan mag hij normaal deze 2550mbar toch niet meer halen? Hoe zou het komen dat deze toch zo hoog blijft?Motnr: AJM TDI 115pk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee normaal zou het ongeveer rond de 1000mbar wel afgelopen moeten zijn. Als je het regelventiel vervangen hebt en zeker weet dat de turbo goed is dan zou ik zeggen dat de druk sensor een verkeerde waarde aangeeft, ik heb als is een keer gehad dat de stekker van de druksensor defect was, er was een kabeltje gebroken(het snoer ligt namelijk in een knik daarzo).
PS: ik heb ook al is gehad dat het NIEUWE regeleventiel kapot was.
Volgwagen: 1000mbar is wel erg laag, dat is namelijk de druk van de buitenlucht. Een diesel mag best 1 bar overdruk hebben; dat is dus 2000mbar absoluut.
mijn exuses, je hebt helemaal gelijk, ik was nog niet zo helder vanmorgen.
al vast bedankt manne mar door kabelbreuk in de map-sensor dan zou hij dit toch moeten aan geven als zijnde storing of niet! Ik de map-sensor trouwens al gewisseld met een goed lopende wagen! Ik heb een turbo-besteld nu van een test-wagen met 1jaar garantie voor 250 euro.
In principe zou dat de oplossing ook wel moeten zijn.
Laat het ff weten.
Het probleem is opgelost. Nieuwe turbo en okay! De druk werd nu wel afgeregeld?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar