Volkswagen Golf IV: Turbo lekt olie? of niet..

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Geachte Professionals & Particulieren,


na vandaag een nieuwe dynamo te hebben geplaatst kwamen we tijdens het controleren van de onderkant achter dat er olie lekt,
op de motorafdekkap onderin zat rechts vanuit achterin gekeken best veel olie.

de buis die aan de turbo vast zit, al je deze buis vastpakt merk je dat er ongeveer 2mm speling in zit aan de kant van de turbo.
ik weet niet hoe deze buis heet, maar moet dit aan de turbo liggen?

auto trekt goed,
geen abnormaal rook,


(als het inderdaad de turbo is ben ik van plan om deze auto in te ruilen bij de dealer.. omdat ik in 2,5 jaar tijd al meer dan 7000 a 8000 euro aan onderhoud kwijt ben en mij dus alleen maar geld heeft gekost, auto is schadebak geweest, hoe gaat de dealer hiermee om bij inruilen???)


met vriendelijke groet,

Drejo

drejo

Geplaatst door drejo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (30) PRO, 15 jaar geleden

de olie zal van de turbo af komen.
de volgende vraag is hoeveel olie gebruikt hij.
als hij niet veel gebruikt zou ik eert de o-ringen vervangen van de aansluiting en als deze niet leverbaar zijn de slang vervangen.
de turbo lekt altijd iets olie via de as de slang in en dat merk je door dat de slang bij een aansluiting nat wordt.

groetjes jan.

drejo (0), 15 jaar geleden

hallo Jan,

bedankt voor jou reactie..

ik weet niet precies hoeveel olie hij gebruikt, maar de afdekkap was behoorlijk vettig en het liep ook de afdekkap uit.. deze kap was 2 a 3 maanden geleden nog zo droog als een kurk..

ik heb in 3 maanden tijd wel iets minder dan 2 liter moeten bijvullen.. en oliepijl is nu zeg maar iets boven het gebogen/vervormde/geribbelde gedeelte

jan T (30) PRO, 15 jaar geleden

op hoeveel km is dat want het scheelt of het op 1000 of 10000 km is.

groetjes jan.

drejo (0), 15 jaar geleden

hallo jan

dat is ongeveer 4000 km

drejo (0), 15 jaar geleden

en voordat ik het vergeet luchtmassameter is defect.. storing wel gereset maar nog niet vervangen..

misschien dat dit ermee te maken heeft

drejo (0), 15 jaar geleden

Geachte Professionals & Particulieren,


na vandaag een nieuwe dynamo te hebben geplaatst kwamen we tijdens het controleren van de onderkant achter dat er olie lekt,
op de motorafdekkap onderin zat rechts vanuit achterin gekeken best veel olie.

de buis die aan de turbo vast zit, al je deze buis vastpakt merk je dat er ongeveer 2mm speling in zit aan de kant van de turbo.
ik weet niet hoe deze buis heet, maar moet dit aan de turbo liggen?

auto trekt goed,
geen abnormaal rook,
Luchtmassameter had wel een storing die heb ik gereset maar niet vervangen
en laatste tijd is turbofluit wel duidelijk meer hoorbaar..



(als het inderdaad de turbo is ben ik van plan om deze auto in te ruilen bij de dealer.. omdat ik in 2,5 jaar tijd al meer dan 7000 a 8000 euro aan onderhoud kwijt ben en mij dus alleen maar geld heeft gekost, auto is schadebak geweest, hoe gaat de dealer hiermee om bij inruilen???)


met vriendelijke groet,

Drejo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.