close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: turbostuk geen olie druk

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 140 pk

Hallo allemaal

Heb het volgende probleem passat in de werkplaats gekregen met kapotte turbo en rood lampje olie druk als de motor stationair draait brand er geen lampje pas als je gaat rijden gaat rode olie lampje aan en krijg je de mededeling motor uit olie druk te laag voor de rest heeft de motor geen vermogen begrijpelijk met kapotte turbo.

Turbo weggebracht naar turbo hoet in hoevelaken om te laten reviseren daar hebben ze diagnose gesteld deze turbo is niet meer te maken
dus nieuwe turbo erop bij ophalen de mededeling gekregen oliedruk te controleren
Eerst olie en filter vervangen aan en afvoer leiding gecontroleerd en aansluiting gecontroleerd bij oliefilter huis dit is allemaal goed geen bijzonderheden

Na het monteren van de nieuwe turbo afvoer los gedraaid van de turbo motor laten draaien stationair en verhoogd toerental er komt geen olie door de afvoer

Mijn vraag is weet iemand wat er kan zijn gaat de oliepomp wel eens stuk?
Ik lees ook op internet dat er een modificatie is omtrent de oliepomp in carter dat deze wel eens los lopen
Ik heb geen rare kloppende of tikkende geluiden uit de motor km stand rond de 220000km
Volgens mijn is de motor code bkp


mvg niels

Geplaatst door

maxuma (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klopt de balansas moduul drijft ook de olie pomp aan de as slijt uit en dan heb je geen olie druk meer.
je zult dus het cater moeten demonteren en de balanas demonteren en dan controleren of het de as is die stuk is.
als heel de boel versleten is moet de balans unit vervangen worden.
is alleen het asje de oorzaak dan kun je volstaan met alleen het asje maar wel goed controleren.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Hallo Jan bedankt voor je reactie weet je misschien of hier speciaal gereedschap voor nodig is?
En hoeft alleen het carter eraf of moet er meer uit mekaar?

maxuma 0
badge

13 jaar

ja jew hebt gereedschap nodig om de balasas moduul in de goede positie tezetten voor demontage en je het de krukas gereedschap nodig om de krukas op tijd tezetten anders krijg je de balansas niet meer goed gemonteerd.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Hallo Jan het is opgelost as was zwaar beschadigd heb as en oliepomp verv probleem is weg rijd weer perfect heb de borging los gehaald van de as dan kan je de as eruit halen en dan de pomp demonteren balansashuis bekeken maar was nog goed kost trouwens 1100 euro ieder geval bedankt voor de snelle reactie


mvg niels

maxuma 0
badge

13 jaar

nou prachtig toch dat het vooir elkaar is en dat niet de hele unit vervangen hoefde teworden is ook mooi.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Volkswagen raad aan om de gehele balansasmodule te vervangen is mischien erg duur, maar zo voorkom je dat het probleem weer komt. Aangezien het tandwiel dat de module aandrijft speling vertoont en deze tandwielen moeten vervangen worden, aangezien deze zijn voorzien van een coating die eraf moet slijten en dan heb je de juiste speling op de tandwielen. Ik ben bang voor je dat het probleem zich weer zal voordoen na een tijd.

Patrick8432 0

13 jaar

Gelukkig heb je net even verder gekeken! Je zal niet de eerste zijn die weer een turbo moet vervangen omdat achteraf blijkt dat de druk onvoldoende was.
En vreemd dat VW daar geen terugroepaktie voor heeft.

marcel7031 0
badge

13 jaar

[quote=marcel7031]En vreemd dat VW daar geen terugroepaktie voor heeft.[/quote]
VW kijkt wel uit, dat kost ze alleen maar geld.
Bijvoorbeeld bij de Audi's is er een terugroepactie om de nokkenasbrug te controleren/vervangen van de 1.8 of 2.0 tsi motoren omdat deze voor grote problemen zorgt en vaak klepschade omdat de ketting verspringt.
Bij VW, dus de Gti's of de wagens met de 1.8/2.0 tsi motoren (dus ook met precies dezelfde motoren als die in de Audi's liggen) is deze actie niet aanwezig en kenne ze dit zelfde probleem opeens niet.......

ricky 10
badge

13 jaar

Wat is dan de oorzaak van de slijtage? Verkeerde oliekeus?
Te lange verversingstermijn?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Nee gewoon productiefout, de oliedruk verandert omdat er een oliezeefje loslaat in die nokkenasbrug (alluminium blok die de uiteinden van beide nokkenassen ondersteunt en smeert) waardoor dat weer gevolgen heeft op de oliedruk die naar de spanner gaat van de ketting en naar de kop.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.