Hallo,
Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een passat variant. Er zijn een aantal zaken die opvallen;
1.climatronic maakt erg veel herrie en vooral bij actieve airco
2.deuren kraken
Vooral punt 1 heeft mijn aandacht en wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat eraan gedaan moet worden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gustavo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. Wat hoor je dan precies? Een tik geluid alsof er een klokje achter dasbord tikt? Of hoor je een zoemgeluid en alleen als de airco aan staat? (dus ac ingedrukt of niet op econ)
2. Wanneer? Met open/dicht doen? Of tijdens rijden?
1.een ratelend geluid en inderdaad alsof je het uurwerk hoort van een klok.
2.als de deur dicht is en als je aan het rijden bent.
13 jaar
1. Voor 90% 1 van de 2 (of soms beiden) temperatuur stelmotoren stuk van de kachel, deze verliezen hun waarden en blijven dan soms als een gek regelen. Advies is dan gewoon beide te laten vervangen.
2. Lastig te zeggen vanachter de pc, maar als het echt een strak/kort tik geluid is wat meegaat op hobbels in de weg of met remmen en gasgeven dan ligt het vaak aan de slotvanger in de B-style, deze dan verwijderen en het deel waar hij tegen de B-style aan ligt dan inspuiten met vet. Maar als het een wat lichter tikje is dan kan het weer liggen aan de mat zwarte plaat aan de achterkant van de deur (B-style zijde) waarin hij kraakt/tikt. Maar het rubber van de deur kan ook nog kraken op de carosserie. Of het rubber van de carosserie kan kraken op het metaal van de deur (2 deurrubbers). Invetten met rubbervet is dan de oplossing.
Dank je voor de diagnose.
Wordt een kapotte stelmotor aangegeven als hij wordt uitgelezen?
Ik ga deze week langs de garage.
13 jaar
Nee 9 van de 10x niet, maar een monteur die dit geluid herkent weet gelijk wat het is.
Misschien nog iets om te testen:
Als je het getik hoort, draai dan aan 1 van de 2 (of beide) temperatuurknoppen en wissel dan met iets van 8 of meer graden, vaak hoor je dan even een verandering in het ritme van het getik, zoja dan zeker de temperatuur stelmotor stuk.
Ik zal het eens testen en kijken wat de climatronic doet.
13 jaar
[quote=Gustavo]Dank je voor de diagnose.
Wordt een kapotte stelmotor aangegeven als hij wordt uitgelezen?[/quote]
Ja, met wat geluk wordt een foutcode opgeslagen, dit kun je controleren door de climate controle zelf uit te lezen.
Het komt i.d.d. veelvuldig voor dit soort klachten die worden veroorzaakt door een stelmotor die defect is, maar hoeft in enkele gevallen niet zo te zijn..
Mogelijkheid bestaat dat een klep vast zit of dat de motor zijn positie niet meer kan bepalen, dit kan o.a. gecontroleerd worden met Vag-com uitlees software door een output/basis test uit te voeren.
De meest voorkomende die dit veroorzaken zijn de V70 - V85 (Vag code stelmotoren) de V70 zit onder het handschoen kastje en de V85 achter het dashboard , om daar aan te geraken zal het dashboard uitgebouwd moeten worden.
Als het de 2 temperatuurstelmotoren zijn (9 van de 10x) dan hoeft dashbord niet worden uitgebouwd. Alleen handschoenkastje en diverse delen bij de pedalen. Is iets van 1,5 uur werk om beiden te vv.
Na een bezoek bij de garage is gebleken dat zowel de stelmotor achter de dashboard en handschoenenkastje niet goed meer werkten en zijn beide vervangen.
Kraken van de voorportieren is verholpen middels het smeren van de slotvangers.
Het is weer heerlijk stil in de auto en hartelijk voor de reacties.
Gustavo
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar