Volkswagen Golf IV: uitlaatgas lampje gaat branden/Temp. meter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Goedenavond,

Ik heb de volgende storingen aan de golf.
Het uitlaatgaslampje gaat af en toe branden, maar gaat ook weer uit.
Als de auto even stationair heeft gedraaid en je daarna wegrijd begint de motor hevig te stotteren,
het uilaatgaslampje begint dan soms ook hevig te flikkeren.
Dit stotteren komt ook voor als je even een tankstop maakt en daarna weer wegrijd(warme motor).
Dit stotteren verdwijnt ook weer vanzelf.
Is het bij deze motoren ook mogelijk om de gelaagde verbranding uit te schakelen, omdat ik de motor nooit echt lekker
heb vinden lopen (licht schokkerig)
Het andere probleem is de temp.meter deze loopt regelmatig terug in de hoek, dit treed ook willekeurig op.
Alvast bedankt voor de reacties
groet,
Gerard

gerard7

Geplaatst door gerard7 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het knipperende lampje probeert je duidelijk te maken dat doorrijden de katalysator kan beschadigen en die zijn duur.
Ook wordt er op dat moment een foutcode opgeslagen. Laat de auto uitlezen bij de dealer en je weet meer.
Zal wel een probleem met een bougie of een bobine zijn. Als dat defecte onderdeel vervangen is, zullen je klachten ook wel weg zijn.

Snip-TDI (0), 14 jaar geleden

Gezien dat de temp meter ook wel eens terug valt, gok ik op de koelvloeistof temp sensor... kost je 25 euro bij de dealer ofzo en is redleijk goed zelf te vervangen...

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Probleem met de temp.meter bleek de electronische thermostaat te zijn, deze is inmiddels vervangen en meter werkt goed.
Het stotteren v.d. motor als deze goed warm is, is nog niet opgelost inmiddels twee bobines vervangen, kleppen gereinigt
deze waren erg vervuilt.
Hebben jullie eventueel nog een idee, zie af en toe foutcode 16684 langskomen!
Zie verder met vag-com share ware versie dat de ign.timing erg schommelt tussen 2atdc tot 19btdc weet niet of dit normaal is

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

16684 of te wel P0300 - misfires.
Af en toe valt er een verbranding weg. Gevaarlijk voor de katalysator.
Wordt veroorzaakt door slechte bougies/bobines of een te arm mengsel en soms gewoon dooe en mechanisch defect in de motor.

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Zal van t weekend de bougies vervangen, maar vindt het wel raar dat de motor koud verder goed loopt.
Wat voor een mechanisch defect bedoel je eventueel.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lekke klep, te weinig compressie, dat soort dingen.
Nogmaals, doorrijden molt je kat en die kosten iets van 800 euro of meer.

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Vandaag de bougies vervangen en gelijk de compressie gemeten, deze is voor alle 4 de cil. gelijk.
't heeft nix geholpen auto loopt nog netzo slecht

jozsef (0), 14 jaar geleden

Hoi Gerard.
Pingelsensor controleren ?
Of 98 tanken.

jozsef (0), 14 jaar geleden

Hoi Gerard.
Pingelsensor controleren ?
Gr Jozsef

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Hoi jozsef.
Bedankt voor je reactie!
Tank bijna altijd 98
Maar kan de pingelsensor wel controleren, heb je een idee hoe dit het eenvoudigst gaat.

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

lijkt sterk op een slechte luchtmassameter. gr john

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Gewoon de desbetreffende bobine vervangen van de cylinder waar hij overslag op geeft.
Bougie's gaan nooit stuk bij dit type motor.
Zit trouwens geen luchtmassameter op dit blok.

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Voor alle duidelijkheid de auto loopt pas slecht als deze goed warm is, of als je hem na een ritje wegzet en even later weer start.
Stationair loopt hij goed, en start ook goed(warm en koud)
Als je luchtmassameter ! loskoppelt loopt auto net zo slecht.
Bobine is al vervangen, heeft niets geholpen.
Kan auto met vag-com share ware uitlezen, vind wel dat ign.timing errug schommelt bij warme motor van 5atdc tot wel 15 btdc heeft
iemand hier ervaring mee?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=gerard7]Voor alle duidelijkheid de auto loopt pas slecht als deze goed warm is, of als je hem na een ritje wegzet en even later weer start.
Stationair loopt hij goed, en start ook goed(warm en koud)
Als je luchtmassameter ! loskoppelt loopt auto net zo slecht.
Bobine is al vervangen, heeft niets geholpen.
Kan auto met vag-com share ware uitlezen, vind wel dat ign.timing errug schommelt bij warme motor van 5atdc tot wel 15 btdc heeft
iemand hier ervaring mee?[/quote]
Waar heb jij de luchtmassameter gevonden??

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Tussen luchtfilter en gasklep zit een meter (4polige connector)

sven rvr (0) PRO, 14 jaar geleden

controleer eens of de wagen valse lucht trekt

gerard7 (0), 14 jaar geleden

Heb ik gedaan, kan nergens wat vinden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.