auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: uitlezen polo g40 1992

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: G40

wie kan me aangeven hoe ik deze polo moet uitlezen met de 2 stekkertjes links naast de stuurkolom?
maw de knippercodes kan uitlezen?

Geplaatst door

Minincar Nederland (0)
badge

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, dit voertuig heeft een zgn pre OBD1 connector, daar heb je een verloopkabel bij nodig. Zie http://www.gerritspeek.nl/vag-com_kabel.....

Sommige motorcodes kunnen uitgelezen worden op foutcodes met diagnose apparatuur (oa met digifant inspuitsysteem dacht ik) .


Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

ok ga ik na of er ergens een dergelijke kabel te vinden is

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Minincar Nederland schreef:

hallo mensen,
ik ben nog steeds bezig met een polo g40 uit 1992, koppakking vervangen, tijdje gereden, begon bij lage toeren en belasting te bokken, later beroerd lopen en nu is het zo dat nadat een en ander nagegaan is er best wel aparte bougies in moeten.
tenminste er is maar 1 soort,:de bosch platinum, toen de oude nieuwe er uit kwamen konden ze niet normaal meer vonken maar waren ze alle doorgeslagen en ook erg zwart, maar denk je dan 'dat komt door niet of niet goed vonken en met nieuwe bougies gaat het goed komen.
de platinum er in gedraaid en gestart, hij ging aan en liep best wel goed stationair, maar na een tiental seconden ging hij moeizaam lopen en nog weer later hoorde je de motor verzuipen, een beetje gas geven en hij ging sneller lopen maar met het geluid zoals een motor loopt waar de distributie niet van klopt of de ontsteking heel laat staat, zo'n half en half smorend geluid en niet op toeren willen komen.
gas los en de motor sloeg af en wil dan niet meer.
bougies er uit en die zijn dan pik en pik zwart en er zit een dikke laag roet op, bougies schoonmaken en het verhaal kan weer opnieuw gedraaid worden en de bougies zijn weer in dezelfde toestand na een 20 a 25 sec
compressie meten, distributie controleren, allebei goed, onsteking verdraaien tijden het lopen het mag allemaal niet baten.
het is voor mij vooralsnog een raadsel...
wie weet de oplossing???

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.