close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Problemen met het remmen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Als ik rem, dan gaat het op en neer en begint het een beetje te trillen.
Ik heb de remblokken en remschijven vervangen, maar dat hielp niet.
Een garage heeft mij vertelt dat ik de remcilinder moet vervangen, maar ik weet niet of dat wel klopt.
Weet iemand misschien wat er is? en wat je er tegen kunt doen?
Alvast bedankt, Mvg Marian.

Geplaatst door

Marian-99 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lieve Marianne,

Wàt gaat er op en neer? Het pedaal, de vertraging, het stuur, de voorkant van je polo?

Als de garage vertelt dat de remcilinder moet worden vervangen, hebben ze daar een goede reden voor. Is het de wielremcilinder of hoofdremcilinder? Dat had je ook de monteur kunnen vragen.
Beetje dom, om de schijven en blokken te vervangen, als dat niet nodig is.

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Hoi Ralf,
Bedankt voor je reactie.
De hoofdremcilinder is vervangen en de links-achter cilinder.
En nogsteeds heb ik het zelfde probleem.
Op het pedaal, stuur etc voel je niks, maar de gehele auto schommelt een beetje van voor naar achter, (althans zo voelt het)
Het is net alsof je de rem indruk en steeds loslaat.
Mvg Marian,

Marian-99 0

10 jaar

Ga terug naar die garage enlaat ze het oplossen, u hebt nu veel kosten gemaakt voor niets, geef ze de tijd voor rep, zoniet stel ze schriftelijk aan sprakelijk en vraag een contra expertise aan bij een andere garage, misschien zijn de schijven ook niet zuiver, of niet goed gemonteerd remcilnders zijn 100%voor niets vevangen

jan5047 0
badge

10 jaar

Inderdaad, ik denk ook aan de schijven of de remtrommel(s). Kun je eigenlijk met een goede proefrit wel vaststellen.

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

[quote=jan5047]Ga terug naar die garage enlaat ze het oplossen, u hebt nu veel kosten gemaakt voor niets, geef ze de tijd voor rep, zoniet stel ze schriftelijk aan sprakelijk en vraag een contra expertise aan bij een andere garage, misschien zijn de schijven ook niet zuiver, of niet goed gemonteerd remcilnders zijn 100%voor niets vevangen[/quote]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe heeft nog niets wat opgeleverd.
Bij elke garage waar ik ben geweest, zeiden ze dat het om de hoofdremcilinder ging, maar dat bleek dus niet het geval.
Heeft u misschien nog verdere ideeën?
Mvg Marian

Marian-99 0

10 jaar

Die heeft Jan al gegeven. Remschijven met een slag erin (krom). Dit kun je controleren. Houd een schroevendraaier zachtjes tegen de remschijf, en draai deze schijf rond. Varieert de afstand tot de schijf .......... Ja>> dan krom. Nee dan andere wiel controleren.

Zitten er achter remtrommels, of oo k schijven?

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Trek de handrem eens langzaam aan tijdens het rijden dan kun je wel voelen of de trommels ovaal zijn.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

10 jaar

Marian: Zoek een garage op die test met een Rollenbank .

Daarmee kan je langdurig de voorwielen dan de achterwielen op hun remvermogen testen.

Bij het wiel waar de remkracht schommelt geef je extra aandacht.

Vr. Groet.

Punt 50
badge

10 jaar

Inderdaad wat Harry zegt. Voorzichtig (tijdens de snelheid waarbij je dat geschommel voelt) de handrem ietsjes aantrekken MAAR WEL DE KNOP INGEDRUKT HOUDEN als je dat doet! Geen voetrem gebruiken op dat moment. Voel je dan hetzelfde dan zit het probleem in de achterremmen, voel je dan niets dan de voetrem bedienen, voel je het dan wel dan ligt het aan de voorremmen. Dan weet je in ieder geval iets meer maar inderdaad een garage zou dit ook moeten weten, zijn de basis dingetjes...

ricky 10
badge

10 jaar

Iedereen heel erg bedankt, voor jullie reacties!
Het probleem was dat eer een fabriek fout was in de remschijven, ze waren krom.
Mvg Marian.

Marian-99 0

10 jaar

En de kosten van de remcilinders, en hoofdremcilinder heb je terug gekregen, neem ik aan

jan5047 0
badge

10 jaar

[quote=jan5047]En de kosten van de remcilinders, en hoofdremcilinder heb je terug gekregen, neem ik aan[/quote]
Hoi Jan,
Nee ik heb niets terug gekregen.
Maar ik heb nieuwe remschijven gratis gekregen van de garage en de montage kosteloos.
Mvg Marian,

Marian-99 0

10 jaar

Ja dat is normaal dat valt onder garantie, sorry maar zou toch maar eens gaan praten, en daarna een andere garage zoeken, want wat wij hier van afstand zeggen (schijven krom) kan deze garage niet vinden, sorry maar het zijn prutsers

jan5047 0
badge

10 jaar

voorzichtig zijn met conclusies trekken als je maar 1 kant van het verhaal kent!

derkmans 0

10 jaar

Tuurlijk, 2 kanten van het verhaal zullen wij hier achter de pc ook nooit te weten komen, maar als het precies zo is gegaan als dat Marian zegt dan zijn het inderdaad echte prutsers! En als dat klopt dan hebben wij in ieder geval Marian geholpen door haar naar een andere garage te sturen met deze conclusie.

ricky 10
badge

10 jaar

mee eens, maar ik vind t niet logisch dat welke garage ( monteur ) dan ook kromme schijven niet bemerkt met een proefrit.
Het gebeurd tenslotte regelmatig dat ook nieuwe schijven krom zijn.
En in de 3e posting staat ook vermeld dat op t pedaal niets te bemerken is.
Dat is toch op z'n zachts gezegd ietwat vreemd.
Maar eind goed al goed.

derkmans 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.