close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: uitvallen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 com.rail

Deze auto slaat spontaan af en wil dan niet meer aanslaan.
Na een tijdje wachten slaat hij wel weer aan en draait dan eerst heel onregelmatig(ook klinkt hij tijdens het starten alsof motor mechanisch niet in orde is)
Na een paar keer gas geven en proefrit draait hij weer als nieuw.
Uitlezen met bosch kts geeft o storingen.
gewoon obd uitlezen ook geen storingen en lampje mot.brand ook niet!!!!!
Wat kan dit zijn???
Dit is derde keer dat het gebeurd, rijdt nu weer goed!!!
Vertrouwen wel weg in de auto!!!!!

Geplaatst door

ido123 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat vaak gebeurde is een defecte pompverstuiver, als er 1 stuk is dan worden ze allemaal uitgeschakeld maar ik heb ze dan wel alleen gezien met een storing in het systeem dus das wel raar dan bij jou dat jij geen storing hebt.
Of je brandstofpomp in de tank is stuk of verstopt br.filter.
Je hebt ook vaker met deze Passat problemen met de wegrijblokkering (kastje aan stuurkollom defect) maar ook dan krijg je er een storing in.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het moet zoeken in de bedrading, daar is waarschijnlijk iets mee.
Haal luchtfilterhuis weg en dan zie je de motorkabelboom lopen in een geribbelde hoes ter hoogte van de startmotor, deze openmaken en meestal ligt de isolatie eraf van de in elkaar getwiste draden met kortsluiting als gevolg, ik heb vaker gehad dat de bedrading van de bdp sensor verrot was en dan krijg je vaak ook geen storing dus ik zou dat ff goed controleren (ook goed kijken naar openliggende draden, je kijkt er soms zo overheen).

ricky 10
badge

10 jaar

Oke, dat kan ik wel even controleren, maar dit is niet een type passat met pompverstuivers maar met een commonrail systeem.

ido123 0
badge

10 jaar

Oke daar heb ik overheen gelezen. Ik heb wel een paar keer gehad dat de regelklep op de hogedrukpomp stuk was maar die stond toen wel in storing.
Blijft lastig zo als je geen storingen hebt. Misschien eens uitlezen met de originele testkast?
Zou ook ff controleren of de software wel actueel is.
Maar slaat hij echt zomaar uit? Dus alsof je contact uit zet? Of gaat het wat geleidelijker? Je zegt dat hij dan tijdens starten klinkt alsof er iets mechanisch niet goed is, bedoel je dan zoiets alsof er compressieverlies is oid of andere rare geluiden?

ricky 10
badge

10 jaar

ja zo klinkt hij inderdaad, daarom vind ik het ook zo vreemd dat hij daarna weer perfect loopt.
Kan het misschien zijn dat een verstuiver soms blijft hangen en daardoor een cilinder vol diesel set (i.v.m. vreemd geluid tijdens starten) Dan kan de raildruk wegvallen en start hij ook niet.
Wat ik vreemd vind is dat er geen storing in het systeem komt.
Als hij loopt kan ik gewoon alle meetwaarden zien zoals raildruk,ladedruk,koelvloeistof temp ed. en dit is dan allemaal in orde.
Blijft een vreemd verhaal,hoop dat iemand dit eerder heeft meegemaakt en mij verder kan helpen.
Denk dat de vag com ook geen storing geeft,maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

ido123 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.