Hallo
Sinds kort heb ik het volgende probleem
Mijn vrouw rijd in onze passat nu is het volgende aan de hand
Als ze mijn dochter met de auto naar school brengt, dit is ca 2km dan is er niets aan de hand, maar zodra ze verder rijdt zo'n 20 km dan wil hij soms niet meer starten als de auto is uitgezet
De eerste keer gebeurde het toen stond ze 16 km van huis bij de winkel had in tijd boodschappen gedaan en wilde weer naar huis toen wilde de auto niet aanslaan. Ze had ongeveer 5 keer proberen te starten en wilde toen iemand om hulp gaan vragen vond ze niemand en weer geprobeerd en ja bij de 2e poging sloeg hij aan.
Afgelopen zaterdag stond ze weer op dezelfde parkeerplaats en weer was het raak,weer boodschappen gedaan en weer niet starten, toen ben ik zelf maar heen gereden en gekeken of ik nog wat kon vinden. In die tijd had ze de anwb ook al gebeld en die was er ook vrij snel ongeveer 10 minuten later Bij de ANWB meneer wilde de auto ook niet starten. We hebben samen stekkerverbindingen gecontroleerd en los gehad hier deed de auto niets op. Toen de uitleescomputer er maar aan en die gaf geen storing aan toevallig starte de auto daarna wel .
De ANWB meneer was er bijna zeker van dat het de krukassensor of de nokkenassensor is die het probleem veroorzaakt
Ik heb hier thuis nog even over nagedacht maar ik heb die meneer nooit verteld dat de auto dan waarschijnlijk alleen niet start als hij warm is.
Nu vind ik het nogal wat om beide sensoren krukas en nokken te vervangen kost mooi 120 euro.
Zou het ook nog een temperatuursensor kunnen zijn of start de motor er wel om als deze stuk is?
PS de auto word niet veel gebruikt alleen voor in de regen kinderen naar school brengen en de boodschappen doen
Wie weet raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zou eens kunnen proberen met een fohn of je de storing kunt activeren , door de betreffende sensor warm te maken en kijken of je zo wijzer wordt , kans is wel aanwezig dat het 1 van deze 2 is , gezien het storingsbeeld.
Oke bedankt voor de reactie
Is zeker een optie om het zo te doen
Waar zitten de sensoren precies bij dit type motor?
10 jaar
Met kapotte nokkenassensor/krukassensor krijg je na doorstarten een foutmelding.
Ik vind de tempsensor verdacht.
Motor ruikt ook niet naar benzine tijdens starten?.
10 jaar
Ja klopt hij ruikt soms ook gigantisch naar benzine (heb er wel eens onder gekeken of er benzine op de grond lag)
Vanmiddag weer het zelfde probleem de auto staat nu nog steeds waar het probleem zich heeft voor gedaan.
Waar bevind zich de temperatuursensor?
Ook nog een probleem erbij:
Het gebeurde mijn vrouw en ze zei dat ze bij het uitzetten van de auto de kinderen eruit wilde halen de alarmverlichting in een keer aanging en hij begon te piepen
Tijdens dit euvel waren de sleutels uit het contact.
10 jaar
De tempsensor zit aan de achterzijde van het blok,een groene sensor,onder de luchtinlaat.
Als het om de krukassensor of nokkenassensor gaat het ook niet zo naar benzine ruiken.
Als tie een van de sensoren niet ziet tijdens het starten geeft tie geen inspuiting,daarom vermoed ik de tempsensor.
Ook kan het zijn dat de ketting opgerekt is en de motor van tijd is en daardoor een van de sensoren niet ziet,maar nogmaals dat geeft geen benzine lucht normaliter.
Het piepen en knipperen van de lampen kan net zo goed gekomen zijn doordat de afstandsbediening per ongeluk ingedrukt is geweest door het in de zak zitten van een jas of in de hand per ongeluk ingedrukt.
10 jaar
Helemaal super uitgedacht
Dat van die lampjes ben ik nu achter het blijkt gewoon het alarm geweest te zijn en geen dashboard lampjes etc
De auto is nu bij een bekende en die gaat waarschijnlijk de temp sensor vervangen wat u zei
Hij ging hem eerst nog even laten uitlezen.
Ik zal het hem ook nog even vertellen van de ketting idd bij de warmte gaat hij nog meer van tijd af
Ik laat het weten als het is opgelost
Hartstikke bedenkt voor de info
10 jaar
Ik zat nog even te denken over de ketting
ALs deze is uitgerekt dan hoort men toch ook een lichte tik uit de motor komen?
Hier heeft die van mij geen last van
10 jaar
Bij koude start hoor je de ketting rammelen..
He t begint vaak met het niet meer op tijd staan,dan hoor je het vaak nog niet of nog niet goed genoeg.
10 jaar
Heeft u ook een idee waar de krukas sensor zich bevind?
10 jaar
[url=http://postimg.org/image/xss8pxj1l/][img]http://s28.postimg.org/xss8pxj1l/n240601...[/img][/url]
Nr. 17 op het plaatje
Gr. paul
Oke bedankt
Ik heb de auto nu bij iemand staan boven de kelder
Zit die sensor achter bij de oliekoeler?
10 jaar
En gevonden?.
10 jaar
Nee die beste man ziet het niet zitten om alles los te moeten halen
Hij zei tegen mij dat hij wel de krukassensor had zien zitten maar die was niet 1 2 3 los te halen.
Hij had er over dat er eerst het één en ander weg gehaald moest worden, koelvloeistof moet eraf,hij begon er in ieder geval niet aan
Ik zie het dan zelf ook niet zitten om te doen mede omdat ik geen kelder of brug heb
Zou het trouwens ook kunnen dat de sensor alleen vies is dat hij af en toe niet start?
10 jaar
Je moet ook niet op goed geluk zaken gaan vervangen.
Sensoren zijn allemaal uit te lezen of rijdend uit te lezen,ga er mee naar een garage of vw specialist.
Niet op voorhand sensoren vervangen
10 jaar
Hij gaf de fout aan bij de krukassensor,maar mij werd vertelt dat dit ook te maken kan hebben met dat de ketting teveel rek heeft
10 jaar
Wat een waardeloze auto is het ook
Nu wil hij ook niet meer stationair lopen.
ALs je met het gas speelt kan je hem stationair laten lopen maar vanaf gas geven en terug in stationair loop slaat hij af
Waarom heeft VW van die rommel op de markt gebracht
Wie weet waar dit aan kan liggen
10 jaar
[quote=bart1984]Wat een waardeloze auto is het ook, Waarom heeft VW van die rommel op de markt gebracht[/quote]
Hoe consequent is het baasje met het onderhoud ; en mogelijk is het voertuig in verkeerde handen gevallen.
Ook een Volkswagen die regelmatig wordt onderhouden heb je nagenoeg geen omkijken na, m.u.v slijtagedelen.
Het voertuig is van bj. 99 er komt een keer een periode dat er het e.a vervangen zal moeten worden wil je zonder problemen willen blijven rijden.
Dit geldt natuurlijk voor ieder ander merk voertuig.
Gr. paul
Dit baasje is verzorgt zijn auto's goed
Ik heb hem van iemand gekocht een kwart jaar terug
Ik heb gewoon steeds wat met die auto
De onderhoudsgeschiedenis heb ik geen weet van
Ik heb vanavond nog even wat gecontroleerd onder de kap
Hij loopt met heel laag toerental stationair (slaat net nietaf)
Ik heb de buis van het luchtfilter heel voorzichtig iets los getrokken en meteen daarna viel hij helemaal uit
Zou opnieuw inleren van het gasklephuis zin hebben?
Zo ja welke groepen en waardes heb ik dan nodig voor mijn agz motor
10 jaar
Gasklephuis ffe demonteren en schoonmaken. Kan dat de gasklep blijft hangen op vervuiling. Klepas hierna even met een beetje naaimachineolie smeren. bij dit type is opnieuw inleren meestal niet nodig. (weet ik uit ervaring)
Is de gaskabel zelf goed gangbaar?? de buitenkabel scheurt namelijk tegen het schutbord meestal in en raakt inwendig zwaar verrot. Dit beinvloed het bewegen van de gasklep in stationairloop ook.
zijn je eerder problemen al opgelost??? dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn van je nieuwe probleem. De ketting in deze motoren gaat zo'n 1,5 tot 2 ton mee. Meestal is de ketting trouwens niet stuk maar liggen de kunstof spanelementen aan brokken onder in het distributiehuis of carter. Dat kunststof verhard langzaam door de hete olie inwerking.
Krukassensor vervangen is niet zo heel spannend, heb je een brug bij nodig.... gelijk het thermostaathuis met alle afdichtingen vervangen. die willen graag lekken en moet er toch af.
Oke bedankt voor de info
Kan het probleem zo in één optreden met het stationair (niet) lopen?
Ik ga zeker het gasklephuis even schoonmaken en wat u zei van de gaskabel bij het schutbord zal ik ook even kijken of dat bij mij ook het geval is
Zou het probleem trouwens ook kunnen liggen aan de LMM?
Als ik bij stationair de luchtslang een heel klein beetje lostrek na de LMM dan slaat hij direct af.
Over het smeren van de de klepas kan dat ook met compressorolie of zo, dit heb ik namelijk wel staan.
Over het vervangen van de sensor:
Ik heb zo geen brug of kelder tot mijn beschikking voor het vervangen van de sensor.
Een vorig persoon die ik heb geproken had dus wel gelijk dat het thermostaathuis en de koelvloeistof eraf moeten?
10 jaar
Even update
Vanmorgen weer gestart en hij loopt nu normaal
Kan het met kou te maken hebben
10 jaar
rotte halfgeleiders doen koud hun werk meestal nog goed, warm niet meer.....
Ik heb het gasklephuis schoongemaakt hij was goed zwart auto doet het nu goed, het kan natuurlijk zo weer fout gaan maar dat is afwachten.
U bedoeld met de halfgeleider de krukassensor?
Dat deze dan verrot kan zijn en dat hij dan warm niet meer de goede waardes doorgeeft om te starten?
10 jaar
Vandaag auto opgehaald van de garage
De monteur heeft de krukassensor vervangen kwam ook uit de diagnose dat dat defect was aan de auto.
Het is nu afwachten of dat ook echt het probleem is geweest.
ik heb na het ophalen diverse keren geprobeerd en telkens starte hij weer.
Het probleem lijkt nu dus opgelost.
Mocht het probleem weer optreden meld ik mij hier weer
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar