Volkswagen Golf: V5 2.3 LOOPT NIET MOOI OP 5 CILINDERS

Bouwjaar: 1999

De auto loopt op gas en benzine op lpg komt het meer na voren als op benzine . maar op benzine doet hij het ook , op toeren is het eigenlijk weg. we willen de auto eerst op benzine goed krijgen .
Geen foutcodes kabels en bougie filters etc al vernieuwd . maar geen afdoende resultaat .

wie heeft raad ??

grt. Henk

HM

Geplaatst door HM (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Lijkt erg op luchtlekkage spruitstuk/slangen. Heb laatst goed resultaat gehad door auto aan co apparaat te hangen en met remmenreiniger bij spruitstuk te spuiten. een klein lek valt te zien door HC omhoog te zien gaan.

Succes René
(Mischien vertel ik je niet nieuws maar ik hoop dat je er wat mee kunt bereiken)

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je de compressie al op gemeten?

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

compressie en lektest is al uitgevoerd geen bijzonderheden

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

rijd de auto al lang op lpg?

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoeveel km heeft ie al gehad??? Anders waarschijnlijk de ketting/geleiders van de distributie versleten.

Heb je het lambdasignaal al nagekeken?

Verder zijn luchtmassameter en bobineblok verdacht.

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

De auto rijd al ruim 2 ton op gas de lucht meter hebben we al vervangen ,
Hoe controleer je de ketting/geleiders de bovenste tandwielen zien er op het oog niet vreemd uit ?

we hebben de injectoren laten testen/reinigen luchtmeter dus vervangen en op toeren is het nu acceptabel maar stationair is
het nog niet 1oo % timing ketting ?

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

misschien een ingeslagen klep zodat die iets later dicht gaat dan de rest, dit kan je controleren door de hoogte van de klepstelen te vergelijken.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Controle van de ketting kun je doen door de timing te checken, merktekens moeten overeenkomen tussen trillingdemper en nokkenassen.

heb je een beetje speciaalgereedschap voor nodig dat je zelf kunt maken als je handig bent.

Stuur even een mail naar mij dan kan ik een beschrijving verzorgen van het speciaalgereedschap en de merktekens.



jan4919 (0), 18 jaar geleden

Henk K L, is je probleem nu opgelost ?

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

stationair is het geen 100 % , maar de auto rijd goed , op lpg loopt hij beduidend minder .

komen die problemen met de distributieketting veel voor bij dit type ??

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

met 2 ton kan het heel geschikt dat ie aan de beurt is, daarom timing checken.....

Nokkenassen moeten met een speciaal stellineaal gefixeerd kunnen worden als het merkteken op de trilingsdemper in lijn staat.

De timing kun je corrigeren met de nokkenastandwielen, maar teveel afwijking duid op een opgerekte en dus versleten ketting en geleiders. Als ie breekt ben je de sigaar.

Tijdens het controleren de krukas uitsluitend in zijn draairichting draaien, anders meet je niet correct!!

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

We hebben nu een passat staan waar de ketting van versprongen is 2 kleppen krom .
Volgens de dealer nog nooit voor gekomen , wat vervang je ? alleen de ketting of ook de tand wielen ? en geleiders ?
auto heeft pas 120 dkm gelopen.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

type ffe op google vr6 specialist in, deze heeft een heel informatieve site over deze blokken. (V5 en VR6 zijn broertjes)

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

Gezien de ervaringen met de passat v5 durf is met 99% zekerheid te stellen dat het probleem in de distributie zit.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Henk kl, diagnose is simpel, 2 kromme kleppen, hoe kan het anders dan de distributie zijn.....

Maar, er zijn passats V5 die 300.000 km met een ketting doen, en sommige hebben hem met 60.000 aan brokken. KM stand zegt niets bij die dingen. Slijtage is afhankelijk van oliesoort, verversingstermijn en natuurlijk hoe het baasje er mee omgaat. ER is dus niets zinnigs over te zeggen wanneer de ketting er aan gaat. (deze met 120 dkm was wel wat vroeg aan de beurt)

En die gaskoker met 200.000 km is idd dikke kans op distributieprobleem, vandaar mijn advies van timing checken, en bij teveel afwijking het hele distributiezaakje vervangen.

Heb je die met die kromme kleppen al weer aan de praat??

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

Harry,
Met die passat met kromme kleppen zijn we vorig jaar ook al eens bezig geweest. Met naar wij dachten een electr. storing vervuiling etc. er was helemaal niks te vinden .
Nu blijkt dus na de ketting revisie dat hier altijd al het probleem heeft gezeten.

Omdat de Golf v5 eigenlijk de zelfde symptomen vertoont denk ik dat hier ook de ketting te veel speling heeft .
We hebben de timing wel gecontroleerd en dit leek ons dus goed maar als de ketting/geleiders te veel speling hebben zou dit dan met name stationair geen rommelige loop kunnen veroorzaken

??
In ieder geval super bedankt voor je hulp en info (mail)
grt.
Henk









n

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Was het bij de passat alleen de geleiders die totaal versleten waren of was de ketting ook ruim??

Dat deze berijder het trouwens voor elkaar gekregen heeft dat ie 2 tanden overgeslagen is is mij een raadsel. Ik heb er nog nooit van gehoord. Breuk en versleten geleiders zijn wel voorkomend. Wordt het karretje aardig misbruikt?? of is het nog een net baasje ook?

Als je erg veel van de geleiders mist is het n.l. ook raadzaam de brokken uit het carter te halen.

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

De geleider was gebroken rond de bevestiging , dan komt de ketting aardig los teliggen en "verspringt" dan schijnbaar.
Carter hebben we inderdaad schoongemaakt.
Er wordt door deze eigenaar normaal gereden wat de vorige bestuurder betreft ?? ex lease auto .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.