hallo, ik heb hier een bora v5 die op 4 cilinders loopt ipv 5, wat reeds gedaan is:
- bobine vervangen
- bougiekabels vervangen
- bougies vervangen
- injectoren gereinigd
- bij 3 bedrijven uit laten lezen + zelf met de laptop uitgelezen..
- bedrading doorgemeten (0.04~ ohm)
- met de scoop gekeken op de bobine aansluitingen van alle cilinders maar alle signalen zagen er goed uit..
- is bij de vwdealer geweest en die hadden nogmaals de bougies + kabels vervangen.. dat was het niet en toen wouden ze ook WEER de bobine gaan vervangen..
- bij een andere monteur geweest en die had het evnt nog over de klopsensor of dat de computer geen goed signaal krijgt waar de krukas zich bevind..
iemand enig idee wat de volgende foutcodes nog kunnen betekenen? alvast bedankt!!
wat ik er nu nog uitkrijg met vag-com via de laptop:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 071 906 018 R
Component: MOTRONIC M3.8.3 HS V02
Coding: 00000
Shop #: WSC 01317
3 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01165 - Throttle Body Control Module (J338)
20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1001
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379 H
Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Coding: 13504
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 B
Component: CLIMATRONIC V 1.0.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
35-10 - - - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 919 881 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V16
Coding: 04152
Shop #: WSC 00491
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0675779
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 AH
Component: 2K Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 01317
5 Faults Found:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-10 - - - Intermittent
00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
35-10 - - - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin maar eens met alle foutcode's wissen en kijken wat er dan terug komt.
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01165 - Throttle Body Control Module (J338)
20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 1001
0668 lijkt een voedingsprobleem naar de computer, kijk zijn zekeringen en massa aansluitingen na.
zonder schema's niet te doen, dus zie dat je daar aan komt.
Tevens massakabel van accu naar chassis en naar motorblok losnemen, schoonmaken en opnieuw vastzetten.
Daarna het gasklephuis schoonmaken, en met VAG-COM in basisstand zetten. Kijk of je van de gasklepstoringen af bent dan.
Timing distributie checken, opgerekte kettingen hoeven geen storingen te geven maar doen wel de motor op 4 cilinders laten lopen.
Nog storingen, dan een ruil LMM bij die aardige dealer halen. kost je 100
Nog iets, bobine's krijgen onterrecht de schuld maar gaan zelden stuk, meestal is het de voorversterker. Deze vind je als je de 6 polige aansluitkabel van de bobine af volgt, het is een rechthoekkige box waar 2 stekers in zitten met iets van 6 draden per stuk. Dit stuk gaan in de toekoms los je op door dit kastje los te nemen van de motor en ergens anders op een koele trillingsvrije plek aan het chassis op te hangen. (even zoeken wat de draden toelaten) VW heeft dit overigens bij latere modellen zelf gedaan.
ga eerst de accu maar eens nameten, daarna de contacten loshalen/schoonmaken voordat ik de gasklep ga doen..
timing distributie is ook een goede optie opzich, heeft er al 180.000 opzitten
missch rare vraag, maar wat is een LMM? luchtmassameter?
alvast bedankt voor de moeite!
17 jaar
hallo vraagje??
is het probleem nu opgelost en wat is het geweest want ik heb precies hetzelfde probleem
en werkt het als je de lmm lostrekt loopt ie dan wel goed
mvg
het ia nog niet opgelost, heb er nog geen tijd voor kunnen maken.. maar hij gaat waarschijnlijk naar de dealer in amsterdam toe.. als ik meer weet (of als jij wat meer weet) laten we het wel ff horen dan ok? :)
17 jaar
die van mij gaat morgen naar de garage toe en ze hebben daar een bobine en een vermogenseindtrap liggen om te testen dus hoop dat het morgen weer goed is
maar ik laat wel weten als het probleem verholpen is en wat het probleem was
mvg
mark
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar