Oranje olielampje brandt met daarbij de melding "Ölstand prüfen".
Oliepeil is in orde, niveausensor hebben we vervangen, probleem is daarmee niet opgelost.
Bedrading tot aan 1e stekkerverbinding doorgemeten, geen sluiting of onderbreking.
(Bij deze auto wel belangrijk dat het werkt i.v.m. behoorlijk olieverbruik.)
Kent iemand dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgende vraag:
Kan iemand vertellen hoe deze sensor werkt en kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen. Wellicht kom ik daarmee al een eind verder.
De sensor heeft drie aansluitingen: Twee dikke, voeding en massa vermoed ik, geel/zwart en bruin. En een dunne bruin/groene draad, waarschijnlijk de signaaldraad.
Bruin is massa en die dikke draden zijn voor de temperatuur van de olie en het nivo van de olie De sensor is dus een combinatiesensor.Als je massa meet op de bruime draad zal het daar denk ik niet aan liggen. Ik weet dat er ook een schakelaar in de motorkap zit bij sommige VW s en dat is om te checken of de kap dicht is, zoniet gaat het lampje branden na een paar meter rijden Dus zou daar ook eens naar kijken.
Bedankt voor je reactie Siem.
Motorkapschakelaar had ik even niet aan gedacht. Deze willen weleens sneuvelen als ik het goed heb en hij beïnvloed meerdere zaken als ik me niet vergis?
De auto is gisteravond door de klant opgehaald dus ik kan niet gelijk kijken. Zodra de auto weer hier is zal ik kijken en een reactie plaatsen.
Meestal is het de motorkapschakelaar kan je controleren of het lampje brand dat je motorkap open is op je dashboard, heb het al paar keer gehad dat de stekker op de schakelaar kapot was
mvg arie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar