Beste,
Afgelopen week is bij mij de commonrail (als ik het goed typ) afgebroken, waar de injectoren aan vastzitten. Blijkbaar waren er twee boutjes afgebroken. Anwb heeft de auto naar de garage gebracht. Tijdens zijn werkzaamheden heeft de monteur enorm veel olie boven de inlaat en uitlaatkleppen gevonden. In de bijlage zien jullie een foto.
Ook maakt de auto regelmatig een overslag bij het optrekken, waardoor er een grijze rookpluim te zien is via de binnen en buitenspiegel. Vervolgens rijdt de auto verder alsof er niets aan de hand is.
Tot slot is afgelopen half jaar 2x een bougie afgebroken in cilinder 4. Zou de olielek boven de kleppen bij de bougies kunnen komen, waardoor de combinatie van warmte en olie de bougie aan de onderkant laat afbreken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die olie die je daar ziet komt van je kleprubbers af dus kleprubbers vernieuwen en die olie gaat via je inlaat klep je cilinder in en verbrand waardoor er een harde verbrande smurrie laag op de draad en onderkant van de bougie komt en in de draadschacht gaat hij klemmen en kan afbreken bij het losdraaien van de bougie en inderdaad bij te veel olie gaat hij roken of pluimen,de bougie's de volgende keer voorzichtig beetje bij beetje los vast los vast wd 40 erop en zo langzamaan eruit draaien
Hoe ziet je inlaatspruitstuk er van binnen uit ook vol olie en aanslag ?
Dank voor jullie reactie leden.
De bougies die afgelopen half jaar 2x afbraken aan de onderkant (waar het vonkt) gebeurde op de snelweg. Ik kreeg de motormanagement lampje knipperend te zien. De eerste keer heb ik anwb gebeld en 2e x gelijk naar de garage. Beide keren bougie in cilinder 4. De bougies braken niet af bij het losdraaien, maar tijdens het rijden op de snelweg.
Naar inlaatspruitstuk is er niet gekeken. De monteur gaf aan dat de turbo eventueel de boosdoener kan zijn. Hoe denken jullie hierover?
8 maanden
aha dat is een ander verhaal de turbo kan inderdaad de boosdoener zijn want die is olie gesmeerd
het afbreken van je bougie heb ik geen verklaring voor je zou denken slechte kwaliteit of te strak vastgezet maar dit twee keer dezelfde cilinder is wel apart
Te veel olie in het inlaatkanaal,carteronluchting kleppendeksel onjuiste werking.
Oliepeilcarter te hoog ,voorgeschreven vulniveau aanhouden,pijlniveau wil nogals eens afwijken.
Stijgende olie pijl door olieverdunning van veel koude starts en korte afstanden ,onderhouds interval op 1x per jaar en op 15000km zetten.
Turbo slangen op olie inspecteren
De auto zelf heeft 270.xxx gereden. Er is nog niet naar de turbo gekeken. Ik twijfel om de auto te laten maken of weg te doen. Zoals jullie zien ga ik richting de 3 ton. Ik hoorde wel dat de tsi motoren van de.golf 7 olieproblemen kent
8 maanden
Wat is jullie advies beste leden?
Moet er voor reparatie een nieuwe motor in (revisie)? Zou er naast turbo mogelijke andere oorzaken kunnen zijn voor de olie boven de kleppen?
8 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden