Volkswagen Polo 1.0: Verbruik

Bouwjaar: 1986

In het gunstigste geval, op langere stukken loopt onze Polo 1 op 11, het lijkt me dat dat beter moet kunnen. Carburateur is al vervangen en afgesteld, bougies, verdeler, luchtfilter enz. vervangen, toch ruiken we steeds iets benzine maar geen lekkage te bespeuren. Wel zie ik dat de acceleratiepomp vrijwel direct in werking treedt. Maar als je deze uitschakel, of later zet start de motor niet. Wie weet raad ?

bond1372

Geplaatst door bond1372 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

vanzanten (0) PRO, 20 jaar geleden

het eerste stuk van de tank(hals) wil bij deze auto's weleens gaan rotten en daaardoor raak je veel benzine kwijt bij een volle tank, dit kan de benzinelucht veroorzaken.

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ja, komt idd vaak voor van die rotte tankhals. Nog een probleem is dat het hele benzinezaakje verstopt kan gaan zitten met bagger en water dat door het achterwiel de tank ingespit wordt. Tank spoelen dus als de vulpijp rot is.

Verder zijn deze auto's niet bijzonder zuinig (stoomlijn van een koelkast) maar 1:13 moet je wel halen als je tenminste ook wel eens ritten langer dan 3 km maakt.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.