Ik heb een oud polootje uit 1991 staan, een coupe.
Hier hier iemand de bakolie willen peilen en de torx bout aan de voorkant van de bak (achter radiator) eruit gedraaid. Hier kwam uiteraard olie uit dus meteen terug gezet.
Nu gaat ie lastig in de 1 en bijna niet meer in- en uit de 2.
Achteruit en 3 + 4 doet het wel goed.
Vermoedelijk is de as versprongen of iets kapot gegaan.
Koppeling ging ook zwaar en kraakte, heb de bak er nu af en koppeling inmiddels vervangen.
Is het op en een of andere manier af te stellen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
helaas,dan moet de bak volledig uit elkaar omdat er een schakelstang los in de bak ligt.
gr john
Ik was er al bang voor, met het idee op de sloop een andere bak te halen omdat er misschien nog meer kapot was, omdat men nog ermee gereden heeft, heb ik hem gisteren zelf uit elkaar gehaald. De schakelstang van de achteruit zat tegen de stang van de 1 en 2 gedrukt. Deze weer opnieuw juist vastgezet en bak met vloeibare siliconen pakking in elkaar gezet. Koppeling gaat weer super licht en kraakt niet meer.
Hier een korte impressie:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMOLHCAI-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBTZWGWN-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7ZD4RRG-D....[/img]
hoop dat je de papieren pakking er wel weer tussen gedaan hebt, die heeft een dubbel doel; afdichten, maar het is ook een vulling die de speling op je lagers van je differentieel beinvloed....
Er zat geen papieren pakking tussen, alleen kit. Deze heb ik voorzichtig en zorgvuldig verwijderd, daarna beide vlakken ontvet en en dunne rups vloeibare pakking tussen gedaan, hij lekt in elk geval (nog, hahaha) niet.
mooi, probleem dus helemaal opgelost.
Ja inderdaad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar