close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat tdi 110 pk: Vermogen verlies, EGR klep

Bouwjaar: 1998




Ook mijn passat kamp met het probleem van vermogen verlies. Ik heb hier al veel over gelezen op deze site. Het heeft schijnbaar te maken met de luchtdrukmassameter en/of de EGR klep. Kan iemand mij ook vertellen waar deze zich precies bevinden?



Verder heb ik gehoord dat de EGR gereinigd kan worden wie weet hoe dit werkt. Een korte beschrijving zou zeer handig zijn.











Geplaatst door

bargerbos28 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je voor de auto staat zie je rechts de luchtfilter vanaf het lucht filter zie je een dikke zwarte kunststof slang , die gaat naar je turbo , vlak na je luchtfilter zie je een kunststof huis die aan je luchtfilter geschroefd zit , daaraan vast zit die kunststof slang die naar je turbo gaat , in dat kunstof huis zit je luchtmassameter.

Je EGR klep zit als het goed is links op de klep zit een metalen hoed waaraan een vacuumslang verbonden zit , de EGR klep zit verbonden aan je inlaatspruitstuk , De EGRklep zorgt voor het gedeeltelijk terugstorten van de uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk , als je kan blind dat kanaaltje af met een dichte pakking , dan heb je minder verontreigingen.

Er wordt ook vaak voorgesteld om daarna je inlaatspruitstuk te reinigen met verstuiver reiniger , dit doe je dan in een plantenspuit en bij 2000rpm spuit je dat er voorzichtig in , dat lost de troep in je inlaatspruitstuk op , en de aanslag op je inlaatkleppen wordt daarmee ook verwijdert , MAARRR realiseer je weldat je de troep uit je inlaatspruitstuk verplaatst richting je Katalysator , die daardoor verstopt kan raken , en als dat gebeurt ben je verder van huis.

Het beste wat je kan doen is het huis waarin de EGR klep zit , losmaken van je inlaatspruitstuk en die dan reinigen (3 inbusboutjes) vervang dan ook de rubbere O ring die voor de afdichting zorgt.Alvorens je die 3 inbusboutjes losdraait EERST de 2 inbusboutjes van de terugstortkanaal aan je EGR huis losmaken(onderzijde)als je het huis los heb , kan je hem veilig schoonmaken , en je komt dan ook voor een groot gedeelte in je inlaatspruitstuk , die je met een lapje met verstuiver reiniger kan schoonmaken , doe het voorzichtig zodat er geen troep richting je cilinders geduwd wordt.(het mooiste is om het inlaatspruitstuk in zijn geheel te demonteren en dan te reinigen , maar dat is een hoop werk.



Chris1685 0

21 jaar

Als je voor de auto staat zie je rechts de luchtfilter vanaf het lucht filter zie je een dikke zwarte kunststof slang , die gaat naar je turbo , vlak na je luchtfilter zie je een kunststof huis die aan je luchtfilter geschroefd zit , daaraan vast zit die kunststof slang die naar je turbo gaat , in dat kunstof huis zit je luchtmassameter.

Je EGR klep zit als het goed is links op de klep zit een metalen hoed waaraan een vacuumslang verbonden zit , de EGR klep zit verbonden aan je inlaatspruitstuk , De EGRklep zorgt voor het gedeeltelijk terugstorten van de uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk , als je kan blind dat kanaaltje af met een dichte pakking , dan heb je minder verontreigingen.

Er wordt ook vaak voorgesteld om daarna je inlaatspruitstuk te reinigen met verstuiver reiniger , dit doe je dan in een plantenspuit en bij 2000rpm spuit je dat er voorzichtig in , dat lost de troep in je inlaatspruitstuk op , en de aanslag op je inlaatkleppen wordt daarmee ook verwijdert , MAARRR realiseer je weldat je de troep uit je inlaatspruitstuk verplaatst richting je Katalysator , die daardoor verstopt kan raken , en als dat gebeurt ben je verder van huis.

Het beste wat je kan doen is het huis waarin de EGR klep zit , losmaken van je inlaatspruitstuk en die dan reinigen (3 inbusboutjes) vervang dan ook de rubbere O ring die voor de afdichting zorgt.Alvorens je die 3 inbusboutjes losdraait EERST de 2 inbusboutjes van de terugstortkanaal aan je EGR huis losmaken(onderzijde)als je het huis los heb , kan je hem veilig schoonmaken , en je komt dan ook voor een groot gedeelte in je inlaatspruitstuk , die je met een lapje met verstuiver reiniger kan schoonmaken , doe het voorzichtig zodat er geen troep richting je cilinders geduwd wordt.(het mooiste is om het inlaatspruitstuk in zijn geheel te demonteren en dan te reinigen , maar dat is een hoop werk.



anton474 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.