Als deze auto vermogen moet leveren boven ongeveer( in de 2e en 3e versnelling bij 4000 tpm, en in de 4e en 5e versnelling bij 3200 tpm) dan gaat die overslaan en geeft dan blauw/witte rook. Hij geeft dan een fout aan op de inspuitbeginregeling (code: 0226). Dan regelt hij zijn inspuithoeveelheid af op 25 mg/slag en staat hij vast. Terwijl deze inspuithoeveelheid daarvoor steeds varieert en schommelt rond een waarde van 34 en 38 mg/slag. Basisinstelling is goed. Sensoren die meetbaar zijn (gaspedaalsensor, luchtmassameter, turbodruk, temperatuursensor) geven een juiste waarde aan, ook op het moment wanneer de storing zich voor doet.
Wie heeft een oplossing
Geplaatst door Jansonius (0) PRO , lid sinds 23 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
2 Reacties
johan5637 (0) PRO, 20 jaar geleden
Hallo,net vandaag toevallig een nieuwe/gereviseerde brandstof pomp op een t4 met acv motor gemonteerd. Deze had als klacht dat hij stationair bij warme motor slecht liep,net alsof hij een cilinder miste.Deze pomp had de vervroeging uitgesleten wat nogal eens voor schijnt te komen.Met deze nieuwe pomp liep hij weer als een zonnetje. Kost bij buchli in Harderwijk plusminus 750euro.
Jansonius (0) PRO, 20 jaar geleden
Storing is gevonden. Het stuurapparaat van het motormanagement is stuk. Ander stuurapparaat geprobeerd en storing was verholpen. Heeft iemand wel eens vaker zo'n stuurapp. kapot gehad? Wij nog nooit.