👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik ben in het bezit van een Golf III 110PK TDI. Toen ik hem kocht had ik het probleem dat hij alles behalve vlot was, en maar max 160 ging. Ik heb toen de luchtmassameter vervangen door een gereviseerde, en het probleem was opgelost.
Nu, alweer heel wat maanden verder lijk ik het probleem weer te hebben. Hij trekt voor geen meter, de turbo lijkt niet aan te slaan. Bij het starten hoor ik de turbo wel aangaan/fluiten, maar tijdens het rijden hoor ik hem niet meer zoals vroeger.
Ik heb dus maar een nieuwe LMM gekocht, en deze erop gemonteerd, en dit leek even te werken. Soms trekt hij heel vlot, en dan weer heel slecht. De turbo lijkt soms dus wel aan te slaan, maar meestal gewoon helemaal niet. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De software van de ECU zou deze storing kunnen veroorzaken ik heb het zelfde gehad maar dan met een benzine turbo,gewoon even laten uitlezen,,kost iets,, maar dan weet je wel iets meer.
mijn idee is dat het twee dingen kunnen zijn.
1. de magneetklep voor de laaddrukregeling die je turbo dus aanstuurt
2. of de verstelling in de turbo zit vast.
Wat raar is, is dat hij het een tijdje weer soms deed en soms weer niet :S Ik word er nu een beetje gek van, want nu doet hij het meestal helemaal niet, en soms pakt hij hem opeens veel te laat (veel te hoge toeren pas).
Ik ben naar de dealer gegaan, die heeft hem uitgelezen, en ik kreeg te horen dat er een storing in zat iets over drukverschillen in de inlaatspruitstuk, ook constateerde ze dat de onderdrukslang van de turbo los zat, en die hebben ze weer gemonteerd. Maar verder niks, de LMM is ook goed. De storingen gewist e.d. maar nog steeds niks. De dealer gaf aan dat hij de auto voor langere tijd nodig zou moeten hebben om het probleem te achterhalen, maar ik denk dat dat best een prijzige zaak kan worden.
Mijn vragen;
Zou het iets te maken kunnen hebben met die storing over het inlaatspruitstuk?
Zou het iets met vacuumslangen te maken kunnen hebben, die niet goed afsluiten ofzo?
Wat doet precies de EGR klep, en zou het hieraan kunnen liggen?
En wat wordt er bedoeld met de verstelling die in de turbo vast zou kunnen zitten?
alvast bedankt.
18 jaar
vervang de ecu en je probleem is verholpen succes heb hetzelfde shit
16 jaar
EGR voert uitlaatgassen terug naar inlaatspruitstuk, dit vervuild zo erg dat de opening smaller wordt er er dus minder lucht naar de motor in kan in het ergste geval. Rookt de auto ook zwart als je volgas geeft?
Deze kun je afdoppen door er een plaatje tussen de flens te zetten, heb ik ook al bij verschillende tdi's gedaan.
Schoepenverstelling van trubo zorgt ervoor dat de turbodruk gelijk blijft, dit werkt met vaccuum, kan zijn dat je N75 klep kapot is of inderdaad de schoepen vastzitten, dit is te voelen met de hand of het stangetje nog te bewegen is.
Kijk maar eens op www.tdiclub.nl daar staat heel veel over dit.
Om een goede diagnose te kunnen stellen moet je auto eerst eens tijdens het rijden uitlezen.
Waarom gebruik je geen nieuwe LMM. Een nieuwe van Pierburg kost maar 80 euro.
16 jaar
[quote=golf86]Waarom gebruik je geen nieuwe LMM. Een nieuwe van Pierburg kost maar 80 euro.[/quote]
De vraag is niet wat het kost..... Is het echt nodig ? zomaar onderdelen op de klets vervangen is niet een kunst.
Gr. paul
ikzelf werk ook in een vw garage en wat ik je kan aanraden en dat is wat wij ook altijd doen met zo een klachten de testkast mee en dan in motorelektronica meetwaarden 011 en 003 lcuhtmassamater en turbodruk dan kan je al veel concluderen en dan kan je pas beginen met testen kan vanalles zijn kan ook een sensor zijn ik raad u echt aan om eens na deaelr te rijden of iemand anders met een testkas en dan te loggen tijdens een rijden !!!!succes mvg
Maar veel dealers hebben geen raad met zo'n klacht. Mijn auto ging ook altijd in noodloop, de dealer zei dat de turbo kapot was. Ik vertelde dat dat niet logisch was en dat ze de N75 maar moesten vervangen. Dit kostte al 150 euro, want het zou een uurtje werk zijn. Ik heb het maar zelf vervangen en was binnen 10 minute klaar en kostte maar 45 euro. En nooit meer last van Noodloop gehad en rijd er al 50.000 km mee.
16 jaar
nja de dealers weten normaal toch wat ze doen hoor dat denk ik toch ligt er ook aan waar je gaat ma in ieder geval bij ons doen we het zo en dat werkt ALTIJD !!! en jij hebt nu gelijk gehad dat het aan de turbodruk klep lag maar voor hetzefde geld had jij dat nu vervangen en dat was het neit geweest heb je voor nix stukken vervangen snap je??? altijd eerst rijdend de auto uitlezen of storingen afvragen je hebt nu geluk gehad dat is alles
Hallo ik heb soort bijna het zelfde probleem, geen vermogen meer in 5 de vers. top snelheid is 140 3100 toeren
zwarte rook ;turbo,lmm,drukklep vervagen niets veranderd laat me horen wat oplosing is. M.v.g. Celal
16 jaar
[quote=ERwin_jah]nja de dealers weten normaal toch wat ze doen hoor dat denk ik toch ligt er ook aan waar je gaat ma in ieder geval bij ons doen we het zo en dat werkt ALTIJD !!![/quote]
Dat werkt MEESTAL, indien je een monteur met wat ervaring en inzicht achter die pc zet. Er zijn maar zat onderdelenvervangers die wel getallen op een scherm zien, maar niet weten wat ze betekenen, dan kun je er nog niets mee.
Groeten Marcel
[quote=passat 1970]Hallo ik heb soort bijna het zelfde probleem, geen vermogen meer in 5 de vers. top snelheid is 140 3100 toeren
zwarte rook ;turbo,lmm,drukklep vervagen niets veranderd laat me horen wat oplosing is. M.v.g. Celal[/quote]
Zwarte rook is niet goed, EGR die open blijft staan, hierdoor inlaattraject vervuild.
Auto rijdend uitlezen is het beste met vagkast of zoals ik doe met laptop en vagcom.
Hallo Cem wat is het ecu waar je over hebt en waar is het bevestigt.
groetjes Celal
16 jaar
gelijk ecu vervangen is wel wat voorbarig,auto uitlezen en of rijdend controleren in de meetwaardeblokken. dat geschreeuw van sommige mensen om gelijk maar alles te vervangen moet je maar niet op letten.
ecu is de hoofdcomputer ( Electronic Computing Unit) die de motor aanstuurt. Meestal een zeer dure aangelegenheid als dit vervangen moet worden.
Groeten Marcel
[quote=john5686]gelijk ecu vervangen is wel wat voorbarig,auto uitlezen en of rijdend controleren in de meetwaardeblokken. dat geschreeuw van sommige mensen om gelijk maar alles te vervangen moet je maar niet op letten.[/quote]
Helemaal mee eens.
ok wil iemand mij dan even uitleggen wat er dan aan de hand is met een golf je uit 97 81 kw 110 pk tdi\
alles vervangen maar toch noodloop
16 jaar
Wat versta je onder alles vervangen? Turbo-LMM-computer-relais 109-kat.
Zoals John ook al aangaf, eerst eens rijdend uitlezen.
auto trekt niet
gaat in noodloop na 100 km
te hooge turbo druk uitgelezen
magneetklep uitgelzen
spruitstukdruksensor
alle slangen na gekeken
kat nagekeken
de volgende is gedaan
kat is nagekeken
magneetklep g75 vervagen
turbo hoor je heel duidelijk dus daarlicht het niet aan
spruitstukdruksensor vervangen maar nof steeds loopt dat kut ding vast help aub
lmm nagekeken magneet klep nagekeken alle twee
hij geeft het volgende fout aan
spruitstukdruksensor g71 niet herkend
16 jaar
Te hoge turbodruk kan komen doordat het variable deel (schoepen) van de turbo vast zitten.
Kun je het stangetje dat van de turbo naar de vaccuumdoos gaat met de hand bewegen?
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
eeeh kan je me een foto of zo laaten zien hoe dat gedeelte er uit ziet
16 jaar
ik weet al waar die ziet dat ga ik even na kijken daarvoor moet ik de vaccuum pomp losmake toch
16 jaar
[quote=cem]ik weet al waar die ziet dat ga ik even na kijken daarvoor moet ik de vaccuum pomp losmake toch[/quote]
Nee, stangetje zie je zo zitten, gaat net.
spruitstukzender niet herkend, te hoge turbodruk, hmmmmmm lijkt me dat de bekabeling van de MAP niet in orde is, aangezien dat de zender zelf al vervangen is.
Groeten Marcel
hoi marcel ik denk ook dat het daar aan licht kan je mij helpen hoe ik die bekabeling moet nakijken of heb je een scheema of heb jij er verstand van kan ik bij je langs komen voor oplossingen dank
16 jaar
hooi allemaal probleem opgelost vacum slqgetjes zaten verkeerd dank jullie qllemqql
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar