close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Vermogensverlies

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 110pk

Ik ben in het bezit van een Golf III 110PK TDI. Toen ik hem kocht had ik het probleem dat hij alles behalve vlot was, en maar max 160 ging. Ik heb toen de luchtmassameter vervangen door een gereviseerde, en het probleem was opgelost.

Nu, alweer heel wat maanden verder lijk ik het probleem weer te hebben. Hij trekt voor geen meter, de turbo lijkt niet aan te slaan. Bij het starten hoor ik de turbo wel aangaan/fluiten, maar tijdens het rijden hoor ik hem niet meer zoals vroeger.

Ik heb dus maar een nieuwe LMM gekocht, en deze erop gemonteerd, en dit leek even te werken. Soms trekt hij heel vlot, en dan weer heel slecht. De turbo lijkt soms dus wel aan te slaan, maar meestal gewoon helemaal niet. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Geplaatst door

dreamone (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De software van de ECU zou deze storing kunnen veroorzaken ik heb het zelfde gehad maar dan met een benzine turbo,gewoon even laten uitlezen,,kost iets,, maar dan weet je wel iets meer.

snowman11000 0

18 jaar

mijn idee is dat het twee dingen kunnen zijn.
1. de magneetklep voor de laaddrukregeling die je turbo dus aanstuurt
2. of de verstelling in de turbo zit vast.

erwinvn 0
badge

18 jaar

Wat raar is, is dat hij het een tijdje weer soms deed en soms weer niet :S Ik word er nu een beetje gek van, want nu doet hij het meestal helemaal niet, en soms pakt hij hem opeens veel te laat (veel te hoge toeren pas).

Ik ben naar de dealer gegaan, die heeft hem uitgelezen, en ik kreeg te horen dat er een storing in zat iets over drukverschillen in de inlaatspruitstuk, ook constateerde ze dat de onderdrukslang van de turbo los zat, en die hebben ze weer gemonteerd. Maar verder niks, de LMM is ook goed. De storingen gewist e.d. maar nog steeds niks. De dealer gaf aan dat hij de auto voor langere tijd nodig zou moeten hebben om het probleem te achterhalen, maar ik denk dat dat best een prijzige zaak kan worden.

Mijn vragen;
Zou het iets te maken kunnen hebben met die storing over het inlaatspruitstuk?
Zou het iets met vacuumslangen te maken kunnen hebben, die niet goed afsluiten ofzo?
Wat doet precies de EGR klep, en zou het hieraan kunnen liggen?
En wat wordt er bedoeld met de verstelling die in de turbo vast zou kunnen zitten?

alvast bedankt.

dreamone 0

18 jaar

vervang de ecu en je probleem is verholpen succes heb hetzelfde shit

cem 0

16 jaar

EGR voert uitlaatgassen terug naar inlaatspruitstuk, dit vervuild zo erg dat de opening smaller wordt er er dus minder lucht naar de motor in kan in het ergste geval. Rookt de auto ook zwart als je volgas geeft?
Deze kun je afdoppen door er een plaatje tussen de flens te zetten, heb ik ook al bij verschillende tdi's gedaan.
Schoepenverstelling van trubo zorgt ervoor dat de turbodruk gelijk blijft, dit werkt met vaccuum, kan zijn dat je N75 klep kapot is of inderdaad de schoepen vastzitten, dit is te voelen met de hand of het stangetje nog te bewegen is.
Kijk maar eens op www.tdiclub.nl daar staat heel veel over dit.
Om een goede diagnose te kunnen stellen moet je auto eerst eens tijdens het rijden uitlezen.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

Waarom gebruik je geen nieuwe LMM. Een nieuwe van Pierburg kost maar 80 euro.

golf86 0

16 jaar

[quote=golf86]Waarom gebruik je geen nieuwe LMM. Een nieuwe van Pierburg kost maar 80 euro.[/quote]
De vraag is niet wat het kost..... Is het echt nodig ? zomaar onderdelen op de klets vervangen is niet een kunst.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

ikzelf werk ook in een vw garage en wat ik je kan aanraden en dat is wat wij ook altijd doen met zo een klachten de testkast mee en dan in motorelektronica meetwaarden 011 en 003 lcuhtmassamater en turbodruk dan kan je al veel concluderen en dan kan je pas beginen met testen kan vanalles zijn kan ook een sensor zijn ik raad u echt aan om eens na deaelr te rijden of iemand anders met een testkas en dan te loggen tijdens een rijden !!!!succes mvg

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

Maar veel dealers hebben geen raad met zo'n klacht. Mijn auto ging ook altijd in noodloop, de dealer zei dat de turbo kapot was. Ik vertelde dat dat niet logisch was en dat ze de N75 maar moesten vervangen. Dit kostte al 150 euro, want het zou een uurtje werk zijn. Ik heb het maar zelf vervangen en was binnen 10 minute klaar en kostte maar 45 euro. En nooit meer last van Noodloop gehad en rijd er al 50.000 km mee.

golf86 0

16 jaar

nja de dealers weten normaal toch wat ze doen hoor dat denk ik toch ligt er ook aan waar je gaat ma in ieder geval bij ons doen we het zo en dat werkt ALTIJD !!! en jij hebt nu gelijk gehad dat het aan de turbodruk klep lag maar voor hetzefde geld had jij dat nu vervangen en dat was het neit geweest heb je voor nix stukken vervangen snap je??? altijd eerst rijdend de auto uitlezen of storingen afvragen je hebt nu geluk gehad dat is alles

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

Hallo ik heb soort bijna het zelfde probleem, geen vermogen meer in 5 de vers. top snelheid is 140 3100 toeren
zwarte rook ;turbo,lmm,drukklep vervagen niets veranderd laat me horen wat oplosing is. M.v.g. Celal

passat 1970 0

16 jaar

[quote=ERwin_jah]nja de dealers weten normaal toch wat ze doen hoor dat denk ik toch ligt er ook aan waar je gaat ma in ieder geval bij ons doen we het zo en dat werkt ALTIJD !!![/quote]
Dat werkt MEESTAL, indien je een monteur met wat ervaring en inzicht achter die pc zet. Er zijn maar zat onderdelenvervangers die wel getallen op een scherm zien, maar niet weten wat ze betekenen, dan kun je er nog niets mee.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

[quote=passat 1970]Hallo ik heb soort bijna het zelfde probleem, geen vermogen meer in 5 de vers. top snelheid is 140 3100 toeren
zwarte rook ;turbo,lmm,drukklep vervagen niets veranderd laat me horen wat oplosing is. M.v.g. Celal[/quote]
Zwarte rook is niet goed, EGR die open blijft staan, hierdoor inlaattraject vervuild.
Auto rijdend uitlezen is het beste met vagkast of zoals ik doe met laptop en vagcom.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

Hallo Cem wat is het ecu waar je over hebt en waar is het bevestigt.
groetjes Celal

passat 1970 0

16 jaar

gelijk ecu vervangen is wel wat voorbarig,auto uitlezen en of rijdend controleren in de meetwaardeblokken. dat geschreeuw van sommige mensen om gelijk maar alles te vervangen moet je maar niet op letten.

ecu is de hoofdcomputer ( Electronic Computing Unit) die de motor aanstuurt. Meestal een zeer dure aangelegenheid als dit vervangen moet worden.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

[quote=john5686]gelijk ecu vervangen is wel wat voorbarig,auto uitlezen en of rijdend controleren in de meetwaardeblokken. dat geschreeuw van sommige mensen om gelijk maar alles te vervangen moet je maar niet op letten.[/quote]
Helemaal mee eens.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

ok wil iemand mij dan even uitleggen wat er dan aan de hand is met een golf je uit 97 81 kw 110 pk tdi\
alles vervangen maar toch noodloop

cem 0

16 jaar

Wat versta je onder alles vervangen? Turbo-LMM-computer-relais 109-kat.
Zoals John ook al aangaf, eerst eens rijdend uitlezen.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

auto trekt niet

gaat in noodloop na 100 km

te hooge turbo druk uitgelezen
magneetklep uitgelzen
spruitstukdruksensor
alle slangen na gekeken
kat nagekeken


de volgende is gedaan
kat is nagekeken
magneetklep g75 vervagen
turbo hoor je heel duidelijk dus daarlicht het niet aan
spruitstukdruksensor vervangen maar nof steeds loopt dat kut ding vast help aub
lmm nagekeken magneet klep nagekeken alle twee


hij geeft het volgende fout aan
spruitstukdruksensor g71 niet herkend

cem 0

16 jaar

Te hoge turbodruk kan komen doordat het variable deel (schoepen) van de turbo vast zitten.
Kun je het stangetje dat van de turbo naar de vaccuumdoos gaat met de hand bewegen?

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Audidriver73 75
badge

16 jaar

eeeh kan je me een foto of zo laaten zien hoe dat gedeelte er uit ziet

cem 0

16 jaar

ik weet al waar die ziet dat ga ik even na kijken daarvoor moet ik de vaccuum pomp losmake toch

cem 0

16 jaar

[quote=cem]ik weet al waar die ziet dat ga ik even na kijken daarvoor moet ik de vaccuum pomp losmake toch[/quote]
Nee, stangetje zie je zo zitten, gaat net.

Audidriver73 75
badge

16 jaar

spruitstukzender niet herkend, te hoge turbodruk, hmmmmmm lijkt me dat de bekabeling van de MAP niet in orde is, aangezien dat de zender zelf al vervangen is.


Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

hoi marcel ik denk ook dat het daar aan licht kan je mij helpen hoe ik die bekabeling moet nakijken of heb je een scheema of heb jij er verstand van kan ik bij je langs komen voor oplossingen dank

cem 0

16 jaar

hooi allemaal probleem opgelost vacum slqgetjes zaten verkeerd dank jullie qllemqql

cem 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.