Hallo
Sinds 2 weken een vervelend probleem met deze auto,na de klacht bekeken te hebben is de auto uitgelezen geworden,fout code : '' G61 Klopsensor 1 open or short to ground''
Fout proberen te wissen,maar deze blijft erin staan,nieuwe klopsensor gemonteerd,en weer gaan rijden,bij rustig rijden is er geen probleem,maar vraag je het volle vermogen van de auto,geeft hij dat ook,maar wel maar van korte duur..(paar km) je merkt weer dat hij niet zijn volle vermogen heeft,auto weer uitgelezen en geeft toch nog steeds dezelfde fout aan ? voor de zekerheid ook maar even de andere klopsensor gedemonteerd en gewisseld voor een andere..weer gaan rijden en weer precies hetzelfde verhaal.
fout is ook niet te wissen uit de computer,wat wel werkt is even de computer los koppelen en na een minuut weer te monteren,dan is de fout weg,en bij rustig rijden is er niks aan de hand,dan komt deze foutcode ook niet terug,maar vraag je weer vermogen van de auto,is het weer terug bij af,dan staat hij er weer in..
Kabels zijn gecontroleerd en doorgemeten,alles klopt en werkt naar de behoren,tot aan de computer.
Voor de zekerheid zijn ook alle sensoren zoals : Lmm,gaskleppositie sensor,stappenmotor,sensor kvs,sensor luchtinlaat,lambdasonde,aarde punten en zelfs de benzine druk gemeten.alle waardes zijn perfect.alleen het probleem met die klopsensor.
Krijg er nu een beetje koppijn van ( van het zoeken ) en weet ook even geen raad meer.
Wellicht komt één van jullie met de gouden tip ?
Auto heeft van te voren altijd probleemloos gelopen,tot voor een paar weken terug!!
Vind het ook vreemd dat de fout niet uit het geheugen te wissen is,deze komt gelijk terug,het enige wat helpt is de computer even los halen.
Uitgelezen met Vag-Com 311.2
Gr Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 16710 P0326
nl Klopsensor (Pingelsensor) 1 (G61) bereik / vermogen
du Klopfsensor 1 (G61) unplausibeles Signal
en Knock Sensor 1 (G61) Circuit Range / Performance
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
'Drivebility problems'
Gebrek aan vermogen
De motor aarzelt af en toe
Andere verschijnselen zijn ook mogelijk
Mogelijke oorzaken:
Electrisch Circuit van (G61): kortsluiting naar massa
Electrisch Circuit van (G61): kortsluiting naar plus
Electrisch Circuit van (G61): onderbreking
Pingelsensor (G61) zit los
Pingelsensor (G61) defect
Control Module beschadigd
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedrading en aansluitingen van en naar Pingelsensor (G61)
Kontroleer de weerstand van de Pingelsensor (G61)
Pingelsensor (G61): vastzetten
Check/vervang Pingelsensor (G61)
Extra info:
Kloppen (pingelen) is een ongecontroleerde vorm van verbranding. Omdat kloppen na verloop van tijd tot motorschade leidt, moet het worden geconstateerd. Een klopsensor genereert een stroom (voltage) gebaseerd op trillingen. De ECU evalueert het signaal van de de klopsensor en als het voltage buiten de toleratie valt dat wordt er een foutcode gemaakt.
Tyguan
Zoals je kan lezen heb ik dit al gecontroleerd..heb jij een weerstand voor me wat die sensor moet geven ? massa en spanning zijn goed,met draaiende motor moet je 0 V meten en dat klopt.
Stefan
16 jaar
heb je de nieuwe sensor op het juiste moment (Nm) vast gezet
de sensor is met 20nm vast gezet
16 jaar
Widerstand zwischen den Kontakten 1+2, 1+3 und 2+3 am Anschluß zum Klopfsensor messen.
Sollwert: 0 ohm
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar