Heb regelmatig last van vermogensverlies met mijn 170PK tdi motor. Komt frequent voor maar niet regelmatig. Lijkt alsof motor tijdelijk op drie cilinders loopt. Verbuik schiet flink omhoog.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dat gebeurt wel meer de oorzaak is de bedrading van de verstuivers onder het klepdeksel of de verstuiver zelf.
laat het storinggeheugen uitlezen misschien staat de storing cilinder overslag erin dusals dat zo is zou ik beginnen met het kabelboompje onder het klepdeksel tevervangen.
staat er niks in dan zal er gereden moeten worden met de testkast en dan via de meetwaarde blokken tekijken welke cilinder de boosdoener is.
ook dan kun je beginnen met de draadboom.
mocht daarna het niet over zijn dan zal de verstuiver van de betreffende cilinder vervangen worden.
groetjes jan.
Laat de verstuivers zelf maar nakijken. Deze vervuilen waar je bij staat bij dit type motor.
Jos.
[quote=jos-br]Laat de verstuivers zelf maar nakijken. Deze vervuilen waar je bij staat bij dit type motor.
Jos.[/quote]
nou jos dan gebeurd dat alleen bij jou want het probleem is mij niet bekend. gr john
Idd eerst laten uitlezen,bij geen storing zijn de brandstofpomp en een verstopt brandstoffilter de eerste verdachten.
Buitengewoon dank voor jullie reactie.
Ben al een poosje in conclaaf met dealer.
Probleem trad voor het eerst op vlak na de garantie was verlopen.
Sensor vervangen, geen soelaas, brandstofpomt vervangen, geen soelaas. Beetje het gevoel dat er op mijn kosten geexpirimenteerd wordt. Datakast wederom aangesloten las niets uit. Dealer zei dat het het regenereren van het roetfilter was.
Heb via wat blogs in Duitsland achterhaald dat de pompverstuivers bij dit type motor flink 'verkoksen'. Vind geen luisterend oor. Jullie input is zeer behulpzaam!
Wat is beste volgende stap volgens u?
15 jaar
als je pompverstuivers ernstig vervuild zouden zijn had er zeker een storing in moeten staan en had je een permanent probleem. wat betreft het roetfilter deze zou verzadigd kunnen zijn maar dan had je ook meer wel dan niet vermogensverlies dus wat jan opperde over dat kabelboompje lijkt me meer voor de hand liggend. gr john
Is het brandstoffilter al vervangen zoals ik al zei?
Als de kabelboom of verstuiver het zou zijn dan heb je eigenlijk altijd storing "cylinder overslag" of in ieder geval een storing.
Kan ook zijn dat een softwareupdate de oplossing is.
[quote=jos-br]Laat de verstuivers zelf maar nakijken. Deze vervuilen waar je bij staat bij dit type motor.
Jos.[/quote]
wat is de oorzaak dat ze zo snel vervuilen?
en hoe kan je dit voorkomen?
gr bjorn
15 jaar
Allereerst nogmaals bedankt voor de zoekrichtingen. Zeer behulpzaam.
Ik ga even achter dat kabelboompje aan!
Toch nog even wat feiten:
Test kast leest geen storingen uit
Brandstof filter is vervangen, pomp ook
Eens naar de prestaties gekeken: wagen haalt de 210 op de teller niet (meer)
'driecilinder effect' blijft optreden, frequent maar niet regelmatig.
Volgens mij is er al stilzwijgend een software update gedaan want de wagen trekt veel minder agressief in de eerste versnelling (klopt volgens de omschrijving van de software update welke tot doel heeft koksvorming te voorkomen). Heb ik overigens opzich geen probleem mee.
Maar onder de streep ben ik gewoon een klant die een gebrek aan een best wel dure wagen heeft waar het officiele VW kanaal geen ander antwoord op heeft dan telkermale niet relevante reparaties uit tevoeren op mijn kosten zonder het probleem op te lossen...
Dealer sluit elke coulance uit
Heeft op mijn vraag gebeld met importeur PON. Volgens dealer wijzen die ook coulance af
Op mijn vraag hoe het komt dat er in duitsland wel een coulance regeling is en dat ik het vreemd vind dat er kennerlijk minderwaarde is wanneer men een auto via de VW organisatie in Nederland koopt komt er een 'tsja' alle kosten zijn in NL gewoon voor uw rekening...
Als gezegd ben ik heel blij met de goede input op dit forum, maar wel een beetje teleurgesteld dat ik als klant de diagnose stelling langs deze weg zelf moet doen terwijl ik al heel wat rekeningen heb betaald....
Nog wat interessante artikelen bij onze oosterburen:
http://www.autokiste.de/psg/0809/7460.ht...
http://www.autobild.de/artikel/leistungs...
http://www.autobild.de/artikel/dauertest...
15 jaar
als hij op 3 cilinders gaat draaien moet het zichtbaar worden in een meetwaarde blok tijdens het rijden.
er kan dan ook gezien worden welke cilinder de dader is dus dat zou nog een mogelijkheid zijn op uit tevoeren.
groetjes jan.
Zijn er nog nieuwtjes over dit probleem?
Op het Seat forum gaat het maar door met dit probleem en PON regelt niks, lijkt er op....
Auto heb ik niet eens een maand en de dealers zeggen dat er helemaal geen enkel bugje in dit model is, jajajaja erg moeizaam allemaal
Hoe nu verder?
Gr Bjorn
15 jaar
nou ze moeten daar toch wel uit komen likt me in combinatie dealer pon zo proberen ze het bij ons ook altijd.
groetjes jan.
ja proberen doen we allemaal in het leven.
maar is het probleem nu ook op te lossen?
mvg bjorn
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar