Volkswagen Golf V: Golf 5 2.0 TDI geen vermogen. Kortsluiting geweest!

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Beste Professionals,

Ik heb een golf 5 2.0 TDI waarvan laatst het motormanagement lampje ging branden. De auto reed toen nog wel goed en had geen problemen. 2 weken later reed ik op de snelweg en ineens viel de turbo uit. Auto had geen trekkracht meer en na het uit zetten van de auto en aanzetten bleef het probeem zich voordoen.

Na een controle bleek de bedrading die langs de ventilatie loopt kappot is gegaan door dat het niet in het klemmetje zat en tegen de ventilatie is aanschuren. Nu zijn er 4 kabeltjes stuk en deze zijn dan ook gelast met een krimpkousje eromheen.

We dachten dat het probleem opgelost zou zijn maar dat was het niet. Turbo werkt nog steeds niet. Ik heb de auto laten uitlezen en toen kwam er dus uit dat er kortsluiting is geweest en dus de massa kabel niet voldoende of geen signaal afgeeft.

De volgende codes kwamen er uit.

Total Codes 002

CODE001:
19558 P3102 Motor for intake flap-v157: No Signal

CODE002:
16497 P0113 Intake aire temprature sesnor 1 circuit-G42: High

Volgens een garage die deze codes heeft opgezocht blijkt dat een van mijn Massakabel geen signaal of te weinig geeft. We hebben eigenlijk alle draden gecontrolleerd, waar de draden eerst kappot zijn gegaan maar die zijn allemaal weer goed. Verder heb ik nog niks anders geprobeerd.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Aissati

Geplaatst door Aissati (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Heb je toevallig ook al eens de aarde kabels gecontroleerd of doorgemeten ? of alleen die wat defect waren ?

Gr Stefan

Aissati (0), 15 jaar geleden

[quote=stefan84]Heb je toevallig ook al eens de aarde kabels gecontroleerd of doorgemeten ? of alleen die wat defect waren ?

Gr Stefan[/quote]
Ik heb alleen gekeken naar de defecte kabels maar die waren weer goed. Heb ook niet gemeten. Maar ik weet dat de Massa kabel bruin is en er zitten er een paar gevestigd op het chassis. Maar die zitten er gewoon nog op en verder heb ik ze niet gemeten. Alle zekeringen zijn nog goed.

Wat betekenen volgens u dan de foutcodes die er tijdens het uitlezen bekend zijn gemaakt? Kan het zo zijn dat er door kortsluiting een sensor is stuk gegaan? Kan het aan het tempratuur sensor liggen want dat werd ook vermeld in het uitlees rapportje.

Welke Massa kabel kan ik het beste door meten? Ik heb liever dat ik een sesor vervang dan dat ik alle draden moet nagaan of ze niet stuk zijn :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.